Hellboy

Originaltitel: Hellboy
Regissör:Guillermo del Toro
Utgivningsår:2004

Om Hellboy:

Actionfilmen Hellboy bygger på en serietidningskaraktär med kultstatus tagen ur Dark Horse Comics skapad av Mike Mignola. Hellboy föddes ur helvetes eldar och räddades av sin vän och mentor Dr Broom. Tillsammans med bland annat Liz - kvinnan han älskar - och FBI-agenten Myers, som också älskar Liz, måste han acceptera sina krafter och slåss mot det onda.
Se filmen på Netflix

Originaltitel: Hellboy Animated: Iron Shoes
Regissör: Tad Stones
År: 2007
Hellboy Animated: Iron Shoes
Titel: Jakten på den försvunna skatten
Originaltitel: Raiders of the Lost Ark
Regissör: Steven Spielberg
År: 1981
Genre: Action, Äventyr
Jakten på den försvunna skatten
Titel: Solomon Kane
Originaltitel: Solomon Kane
Regissör: Michael J Bassett
År: 2009
Genre: Action, Äventyr, Fantasy
Solomon Kane

Ron Perlman, Doug Jones, Selma Blair, John Hurt, Corey Johnson, Karel Roden, Rupert Evans, Jeffrey Tambor, Biddy Hodson, Ladislav Beran, Kevin Trainor, Brian Steele, Brian Caspe, James Babson, Angus MacInnes

Guillermo del Toro

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Recension Hellboy

- Greenleaf sätter betyg 2 och skriver:
Filmer baserade på serietidningar verkar vara en stor trend i Hollywood för tillfället. Blir en film i denna genre bra, så måste självklart minst tre uppföljare göras i hopp om stora vinster. Jag anser att detta är en mycket kluven genre. Vissa filmer är bra och underhållande, medan andra är i stort sett bara skräp. ”Hellboy” tillhör den andra kategorin. ”Hellboy” är baserad på en serietidning med...

Recension av Hellboy - Läs hela!

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Hellboy  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hellboy (616 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   17/10 2017
wasteoftime (Anmäl)   12/2 2017
Jag fascineras över hur jag en gång faktiskt har tyckt att det här var bra, riktigt bra till och med. Och hur peppad jag var på tvåan som följd. Bra, det är det då inte. Det är väl inte katastrofalt, men långt ifrån värdigt. Känns närmare en barnfilm än något annat, och det är det ju inte. Enormt besviken, faktiskt. 1,4 på SH-skalan.
Halofreak92swe (Anmäl)   8/12 2016
Håller fortfarande bra 12 år senare! Riktigt underhållande sci-fi/action :)
myslas (Anmäl)   26/7 2015
Ok underhållning för en söndagseftermiddag. Effekterna är inte särskilt imponerande såhär 10 år senare.
Jämte (Anmäl)   24/3 2015
Underhållande film.