Hellstrom chronicle

Originaltitel: The Hellstrom Chronicle
Regissör:Walon Green, Ed Spiegel
Utgivningsår:1971

Om Hellstrom chronicle:

Den svenske vetenskapsmannen Nils Hellström förklarar hur insekterna med sin råhet och kompetens kan ta över världen en dag.

Titel: Du tror inte dina ögon
Originaltitel: Phase IV
Microcosmos - den lilla världen

Lawrence Pressman

David Seltzer

Drama, Dokumentär

Diskussioner om Hellstrom chronicle  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hellstrom chronicle (6 st)
diskborste (Anmäl)   15/2 2015
"Where there is no intelligence, there is also no stupidity"
apmannen (Anmäl)   29/1 2015
Exakt varenda mening som uttalas är fantastisk. Önskar jag hade manuset i bokform. Mer än lovligt flummig musik när Lalo goes Sun Ra. Stundtals rejält nednötande för själen med kombinationen extrema närbilder på mördarinsekter och mässande apokalyptisk pseudovetenskap. Älskar den!
jeremy_jones (Anmäl)   12/1 2013
Ja, vad säger man? En minst sagt udda naturdokumentär där domedagsstämningen och Hellstrom-karaktären bidrar till en mycket härlig filmupplevelse. Den är lika delar tankeväckande vacker som bat shit crazy. Som stort fan av Bass briljanta hidden gem "Phase 4" ser jag denna som en sorts syskonrulle. (5/6)
larsesq (Anmäl)   7/11 2011
Stundtals lite småseg, men överlag en intressant, säregen och, till viss del, tankeväckande film från DDT-eran. Bra musik av Lalo Schifrin också.
abbenisse (Anmäl)   3/9 2009
Om Roger Corman skulle regissera en naturdokumentär. Ödesdigert och dramatiskt med skräckfilmsmusik anno 1960. Sedan är det en filosofiskt intressant film. Kan bli rätt seg emellanåt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hellstrom chronicle