Helvetespassagen

Originaltitel: Damnation Alley
Regissör:Jack Smight
Utgivningsår:1977

Om Helvetespassagen:

Efter en kärnvapenattack mot USA så lämnas landet i kaos med muterade insekter, ökenlandskap och öde städer. En liten grupp överlevare kämpar sig igenom detta ogästvänliga klimat i sitt terrängfordon. Deras destination: Albany, staden dit förhoppningsvis fler överlevande lyckats ta sig. Filmen är baserad på en bok av Roger Zelazny.

Titel: Deathsport
Regissör: David Michôd
År: 2014
Genre: Drama, Kriminalare
The Rover

Jan-Michael Vincent, George Peppard, Dominique Sanda, Paul Winfield, Jackie Earle Haley, Kip Niven, Bob Hackman, Mark L Taylor, Robert Donner, Seamon Glass, Trent Dolan

Alan Sharp, Lukas Heller, Roger Zelazny

Drama, Thriller, Science Fiction

Survival Run

Med i listor: Postapokalyptiska filmer
Diskussioner om Helvetespassagen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Helvetespassagen (20 st)
Robkiller (Anmäl)   11/10 2017
70-tals postapokalyps som är intressant i ungefär 10 minuter för att sedan bli rätt meningslös.
Raimo_1985 (Anmäl)   24/1 2016
De är påväg länge och de händer en del grejer, mycket coola äckliga insekter. Fordonet är coolt, lite som det i Battletruck fast mycket häftigare. Ganska bra postapokalyps med lite bakgrundshistoria, vilket sådana filmer ofta inte har.
niebaotan (Anmäl)   23/12 2015
Verkade hur lovande som helst, tyvarr gaspade jag mig genom storre delen av filmen. Ger den en 2a for harligt fula effekter.
Ola_Schubert (Anmäl)   29/3 2015
Den är dålig, men inte så dålig att den är kult. Därför kan det inte bli ens en tvåa i betyg, utan en etta. Det jag vänder mig emot främst är inte de usla specialeffekterna och logiska luckor. Det jag vänder mig emot är det lyckliga slutet, trots ett totalt kärnvapenkrig, jordaxel tilltning och totalt väderkaos. Dock logiskt att en massa kackerlackor överlevt.
dudson (Anmäl)   6/7 2014
Filmen var riktigt öken! Lågbudjet och tristess är det man bjuds på.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Helvetespassagen