Betyg idag: 1 134 Besökare idag: 4 656

Originaltitel: Hemma
Regissör:Maximilian Hult
Utgivningsår:2013

Om Hemma:

Lou lever i storstan tillsammans med sin mamma Christine, hennes enda levande släkting – tror hon. Det kommer därför som en chock när hon får reda på att hennes morföräldrar alltid varit i livet, men att hennes morfar just avlidit. Lou flyttar in hos sin mormor Frida och får sitt inrutade liv totalt omkastat.
Se filmen på SF Anytime

Originaltitel: Sherlock Holmes and the Case of the Silk Stocking
Regissör: Simon Cellan Jones
År: 2004
Genre: Drama, Kriminalare, Mysterium
Sherlock Holmes och fallet med silkesstrumpan
Titel: Huset vid världens ände
Originaltitel: The 11th Hour
Regissör: Nadia Conners, Leila Conners Petersen
År: 2007
I elfte timmen

Moa Gammel, Anita Wall, Simon J Berger, Erik Lundqvist, Lia Boysen, Lars Lind, Elin Petersdottir

Maximilian Hult

Drama, Romantik

Home

Sverige, Island
Diskussioner om Hemma  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hemma (10 st)
mammene (Anmäl)   21:59 4/4
En lite knäpp film på ett roligt vis och fyrkantig, kanske som huvudfiguren själv som Gammel spelade och i den här rollen passade hon Miljön var kantig och färgrik och människorna lite allmänt småknäppa, så ett roligt tidsfördriv räckte det till och en tvåa.
yrkeschaufföre (Anmäl)   20:29 28/3
Okej, jag hade visst sett den. Men det får väl vara okej å glömma lite på fyra år. Den är lite småcharmig men det är en svag trea.
V70 (Anmäl)   02:14 26/3
Oväntat bra med retrokänsla. Kanske något ojämn men Moa och Simon övertygar.
KyLLo (Anmäl)   27/2 2018
En varm och vardaglig svensk film, men som även innehåller udda inslag. Inte så amerikanskinspirerad som många svenska filmer från 2000-talet, utan mer som de svenska 90-talsfilmerna. Den handlar om hur några personer i olika åldrar av en händelse kommer väldigt nära varandra, om dålig självkänsla, att vara annorlunda, bryta normer och testa nya saker i vardagen. Vissa likheter med Ping-pongkingen, tror jag (har den inte färskt i minnet). Anita Wall glänser.
oksove (Anmäl)   13/6 2017
Lite enkel men ok.