Hennes förflutna

Originaltitel: Sadie Thompson
Regissör:Raoul Walsh
Utgivningsår:1928

Om Hennes förflutna:

Filmatisering av W Somerset Maughams novell 'Regn'. Filmen handlar om en blodfull prostituerad som dyker upp på söderhavsön Pago Pago. Där får hon en fiende i en förtorkad och hycklande renlevnadsivrare, samtidigt som en sjöman blir förälskad i henne.

Gloria Swanson, Lionel Barrymore, Raoul Walsh, Blanche Friderici, Charles Lane, Florence Midgley, James A Marcus, Sophia Artega, Will Stanton

C Gardner Sullivan, John Colton (I), Raoul Walsh, Clemence Randolph

Drama, Stumfilm

Med i listor: W Somerset Maugham
Diskussioner om Hennes förflutna  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hennes förflutna (2 st)
Astrojacob (Anmäl)   9/6 2013
Kanske Glorias bästa o största roll? Även producent. Kul även att se Walsh, regissören o skumt med Barrymore som "badguy". Trots att slutet är borta och ersatt med bilder är den ändå en höjdare. Joan Crawford gjorde senare rollen 1932 i Rain o Rita Hayworth en usel remake 1953. Denna klart bäst! Skön stumFyra.
Herr Arne (Anmäl)   19/7 2011
En paradroll för Gloria Swanson. Musiken av Joseph Turrin och en 24-mannaorkester förhöjde upplevelsen.