Henry's Crime

Originaltitel: Henry's Crime
Regissör:Malcolm Venville
Utgivningsår:2010

Om Henry's Crime:

Henry blir dömd för ett bankrån han inte begått. När han släpps från fängelset bestämmer han sig för att han lika gärna kan begå brottet...
Se filmen på Plejmo

Regissör: Jared Hess
År: 2016
Genre: Komedi, Action, Kriminalare
Masterminds

Keanu Reeves, Vera Farmiga, Peter Stormare, Judy Greer, James Caan, Fisher Stevens, Bill Duke, Currie Graham, Danny Hoch

Sacha Gervasi, David N White

Drama, Komedi

Diskussioner om Henry's Crime  (0 diskussioner)
Kommentarer om Henry's Crime (28 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   11/11 2016
Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig och storyn är bra. Filmen i sig är helt okej men den hade kunnat bli mycket bättre.
zallaxx (Anmäl)   7/3 2016
kul att se neo i nått annat än matrix .)
Krille80 (Anmäl)   9/1 2015
Jag är lite vaksam då man stöter på dessa okända filmer som trots det har en rollista med skådisar som är förvånande kända och/eller duktiga. Oftast är det en varning att filmen inte är bra men ibland så överraskas man. Här är det Keanu Reeves, James Caan och Vera Farmiga i huvudrollerna. Inledningsvis gillar jag det jag ser men till slut utvecklas det hela till ett ooriginellt och intensägande gangsterdrama med komisk twist som man sett massor av gånger förut. Reeves är träig värre. 2+
ziferN (Anmäl)   5/5 2014
Avslappnat, underhållande och lättsmält som fungerade ändå till viss del, iallafall för mig att titta på för stunden eftersom uttråkad blev jag faktiskt inte. Roligt är det dessvärre dock inte, men den fungerande ändå som sagt att titta på, om man är på rätt humör. En sak mot slutet som dock drar ner filmen är att dessa typer av filmer oftast alltid slutar på samma sätt, likadant här.
Bumbi78 (Anmäl)   23/4 2013
Meninglöst om en heist. Upplägget var helt okej, men detta sömnpillret står bara och stampar - och inte hjälper det att Reeves som vanligt agerar som en stenstod.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Henry's Crime