Her

Originaltitel: Her
Regissör:Spike Jonze
Utgivningsår:2013

Om Her:

I en nära framtid i Los Angeles lever Theodore som är en komplex, själfull man som tjänar sitt uppehälle genom att skriva gripande, personliga brev åt andra människor. Med hjärtat krossat efter att ha avslutat ett långt förhållande blir han fascinerad av ett nytt, avancerat operativsystem som sägs vara både intelligent och ha ett eget medvetande.

Titel: Lars and the Real Girl
Regissör: Owen Harris
År: 2013
Genre: Drama, Thriller, Science Fiction
Black Mirror - Be Right Back

Joaquin Phoenix, Scarlett Johansson (röst), Amy Adams, Rooney Mara, Olivia Wilde, Matt Letscher, Chris Pratt, Portia Doubleday, Laura Kai Chen, Spike Jonze (röst), Kristen Wiig (röst), Brian Cox (röst)

Spike Jonze

Drama, Romantik, Science Fiction

Recension Her

- saggesaliv sätter betyg 4 och skriver:
Detta är första filmen som Spike Jonze har skrivit och regisserat, allting helt baserat på hans egen originalidé. Spike Jonze är en fascinerande regissör som regisserat alldeles för lite långfilm egentligen. Ett exempel på hans intressant regi är - att han låste han in Amy Adams och Joaqiun Phoenix i ett rum ett par timmar varje gång under inspelningen så att de skulle kunna vara genuint nära varandra i filmen. Något som verkligen har givit ett positivt resultat för filmen.

Recension av Her - Läs hela!

Kommentarer om Her (232 st)
Qhorinhalfhand (Anmäl)   23:37 3/2
Stark 3a, gillade skådespel, musik och hur filmen bygger upp känslan i filmen visuellt väldigt mycket. Storyn är unik och också extremt bra, men jag tycker tempot är lite för långsamt och ibland känns det som att filmen inte vet vart den ska ta vägen. Bra slut och imponerande hur de lyckas göra en berättarröst till en faktisk person. Når nästan till en fyra.
andmoreagain (Anmäl)   18/6 2018
Bra och tänkvärd och allt det där men har inte den där tonträffen som gör att man vill sätta överbetyg.
best_jeppe (Anmäl)   28/9 2017
Jag gick in med en förutfattad mening om hur storyn skulle vara i stora drag och hur den skulle sluta baserat på stereotyper av andra AI-filmer. Till min stora förtjusning så gick den inte alls denna stereotypa väg utan tog en helt annan unik väg vilket jag uppskattade väldigt mycket. Jag tycker filmen väcker intressanta frågeställningar om vad som skulle kunna hända om vi hade den teknik de har i filmen. Med andra ord så gillade jag filmen. En stabil 4a.
Filmfantast86 (Anmäl)   6/9 2017
Mästerlig film,jag skulle också blivit kär i Samantha.
Stan (Anmäl)   5/9 2017
rätt svag 3a. försökte den vara gullig? otäck? kände inte kemin mellan dem och det hade varit intressantare om programmet hade spårat som den vanliga borderline-bruden som blir kär lättvindigt i vår vardag. höjs lite eftersom att man kan känna igen sig i ensamheten och längtan efter att vara åtråvärd och förstådd plus att bitchen var kär i flera samtidigt - story of my life
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Her
Se filmen