Here Alone

Originaltitel: Here Alone
Regissör:Rod Blackhurst
Utgivningsår:2016

Om Here Alone:

Ett virus har ödelagt den mänskliga civilisationen och lämnat två grupper av överlevare: de som har lyckats undvika infektionen och de som drivits till våld, galenskap och omättlig blodtörst. Djupt inne i skogarna tvingas Ann, Chris och Olivia att avvärja infekterade och leta efter förnödenheter. När en expedition går fel tvingas en av dem göra ett förskräckligt val.

Titel: Cargo
Survival of the Dead

Lucy Walters, Gina Piersanti, Adam David Thompson, Shane West

David Ebeltoft

Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction

Diskussioner om Here Alone  (0 diskussioner)
Kommentarer om Here Alone (6 st)
Bumbi78 (Anmäl)   22:44 21/1
I skuggan av Walking Dead och andra spännande och dramabaserade virusfilmer krävs det mer än vad de presterar här. Inget fel på skådisinsatserna, men tafatt och platt utan någon direkt story.
Gordyal (Anmäl)   30/12 2017
Funkar ganska bra för stunden, om än något utdragen i mitten. (8-/15)
amam (Anmäl)   8/4 2017
Bra skådisar, bra tema. Realistisk ton handlingen till trots. Välgjord. De håller inne med "zombiesarna" till andra halvan av filmen för att istället fokusera på karaktärerna. Ingen actionfilm om man är ute efter det. Stabil trea.
Djason (Anmäl)   4/4 2017
Visst går det göra spännande filmer med låg budget, denna är dock inte en sådan film. Visst spelar de helt ok men handlingen är rena sömnpillret.
Skökskjuterska (Anmäl)   4/4 2017
Lågbudget PA-drama med en gnutta action. Solida insatser av skådistrion, utan att glänsa. Betryggande långt ifrån skräp som urvattnar genren som tex World War Z. Mer i samma härad som the Road eller the Survivalist. Når precis upp till 4.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Here Alone