Hereditary

Originaltitel: Hereditary
Regissör:Ari Aster
Utgivningsår:2018

Om Hereditary:

Efter att deras tillbakadragna farmor gått bort försöker familjen Graham fly från det mörka ödet de har ärvt.

Titel: The Babadook
Regissör: Severin Fiala, Veronika Franz
År: 2014
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Fantasy
Goodnight Mommy

Toni Collette, Gabriel Byrne, Alex Wolff, Milly Shapiro, Ann Dowd, Mallory Bechtel, Jake Brown (II), Jarrod Phillips, Christy Summerhays, Morgan Lund

Ari Aster

Drama, Thriller, Skräck, Mysterium

Diskussioner om Hereditary  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hereditary (58 st)
Trangor (Anmäl)   15:25 9/5
Fantastisk film med ett kasst slut. Otroliga skådespelarinsatser. Väl genomtänkt och det lönar sig att vara observant på detaljerna.
Bumbi78 (Anmäl)   08:44 16/3
Håller med henrikj och det börjar bli aningens irriterande med dessa filmer som alltid måste spåra ur. Hereditary hade alla förutsättningar med sina fantastiska första 45 minuter av krypande obehag. Här visste man vad man gjorde både framför och bakom kameran. Nånstans beslutades det tyvärr att effektsökeriet var viktigare än att förlita sig på atmosfär.
henrikj (Anmäl)   18:43 3/2
Mycket bra första halva men som tyvärr är alltför vanligt inom genren är upplösningen fylld av slitna skräckklichéer. Synd på att bra upplägg.
Spook (Anmäl)   09:44 3/2
läskig spänning i denna film.
Stan (Anmäl)   21:19 27/1
Otroligt obehaglig. Krypande och intensiv stämning rakt igenom och mycket välspelad. Kudos till bara ett jump-scare och ingen shaky cam
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hereditary