Betyg idag: 1 248 Besökare idag: 4 710

Originaltitel: Hereditary
Regissör:Ari Aster
Utgivningsår:2018

Om Hereditary:

Efter att deras tillbakadragna farmor gått bort försöker familjen Graham fly från det mörka ödet de har ärvt.

Toni Collette, Gabriel Byrne, Alex Wolff, Milly Shapiro, Ann Dowd, Mallory Bechtel, Christy Summerhays, Morgan Lund, Jake Brown (II), Bus Riley, Jarrod Phillips

Ari Aster

Drama, Thriller, Skräck, Mysterium

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Hereditary  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hereditary (29 st)
92axha10 (Anmäl)   17:41 19/8
Effektiv och långsam som bygger upp stämningen och låter dig gissa hela vägen.
Supernaut (Anmäl)   23:24 18/8
Stämningsfull skräck med otroligt snyggt foto. Påminner vagt om mästerverket The VVitch, men är inte riktigt lika vass.
Solidus (Anmäl)   12:02 18/8
Årets (2018) skräckfilm? Så här långt tycke jag så. Det är vuxet och psykologiskt samt härligt befriat från billiga jump-scares. Toni Collette gör sin bästa rollpresentation i sin karriär och det vore en skam om hon inte ens fick en Oscarsnominering för bästa kvinnliga huvudroll. Med det sagt ska det även tilläggas att övriga skådespelare i filmen är riktigt bra, både barn och vuxna. Regissören har lyckas att lägga in en obehaglig stämning som aldrig lämnar filmen och filmens fotografi stärker obehaget. Slutet verkar dela folk i två läger, jag gillade det, men det ska erkännas att jag är ytterst svag för det som presenteras i slutscenen. HEREDITARY är kvalitetsskräck för finsmakare som serverar sina tittare detaljer och ledtrådar som kan kräva att man ser filmen mer än en gång för att förstå helheten. Rekommenderas som fan!
amam (Anmäl)   04:18 17/8
Välgjord, bra stämning, bra symbolik, bra skådisar. Inte speciellt läskig och slutet var inte direkt perfekt om man säger så.
Semiramis (Anmäl)   19:46 16/8
Skön stämning filmen igenom, krypande spännin. Sen är ju slutet hopplöst, men jag sitter ändå kvar med en bra känsla.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hereditary