Betyg idag: 1 334 Besökare idag: 4 879

Originaltitel: Hereditary
Regissör:Ari Aster
Utgivningsår:2018

Om Hereditary:

Efter att deras tillbakadragna farmor gått bort försöker familjen Graham fly från det mörka ödet de har ärvt.

Titel: The Babadook
Regissör: Giorgos Lanthimos
År: 2017
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Mysterium
The Killing of a Sacred Deer

Toni Collette, Gabriel Byrne, Alex Wolff, Milly Shapiro, Ann Dowd, Mallory Bechtel, Jake Brown (II), Jarrod Phillips, Christy Summerhays, Morgan Lund

Ari Aster

Drama, Thriller, Skräck, Mysterium

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Hereditary  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hereditary (48 st)
ledsenpirat (Anmäl)   16:48 13/10
Fyran är riktigt stark. Detta är precis som jag vill ha en skräckfilm. Ockultism och kalla kårar - inte jump scares! Jag är förvånad att ingen recensent nämnt hur lik den är i temat till "Darkness" som också är en ruggig film om mystiska sällskap och ockulta fenomen. Många tycker den är för långsam och det får var och en avgöra, men det är skönt att den samtidigt ger sig tid att också vara en välgjord film ihop med ett skräcktema. Filmmusiken kunde varit bättre och jag störs lite av hur olika barnen ser ut (Tänk Kinder-egg-familjen) utan att man får en förklaring till det. Fotot är jättebra och jag hatar det där jävla huset och härbret samtidigt som jag älskar det.
Spidde (Anmäl)   08:35 24/9
Fyfan, jag tycker den här var riktigt obehaglig. Filmen är, liksom alla kritiker har antytt, flera snäpp bättre än det mesta i genren och den är både spännande, välspelad och vidrigt creepy emellanåt. För att vara så lång och ändå rak på sak kan jag tycka att den var lite rörig och förvirrad ibland. Slutet kom lite plötsligt men utan en särskilt överraskande twist, vilket jag hade väntat mig när det kändes som upplagt för en sådan. Stark trea, riktigt lyckad skräckfilm.
TheHorrorfan (Anmäl)   00:33 22/9
Blev förvarnad av samtliga jag känner att jag inte skulle gilla den här. Dock så var den inte så dålig som jag fick till mig, men ändå inget som jag skulle rekommendera. Konstig, och vet inte riktigt om jag förstod meningen med filmen. Välgjord är den åtminstone.
Danny_Boy (Anmäl)   12:03 15/9
Det borde vara nästintill ett brott att ge denna filmen annat än en femma. Helt fantastisk! Trots att det gått veckor sedan jag såg den så tänker jag och funderar på den dagligen.
abnormal (Anmäl)   19:00 7/9
Det är ovanligt att jag överraskas av film, men denna var bitvis otippad. Collette är svinbra som vanligt. Sevärd!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hereditary