Herr Peabody och Sherman

Originaltitel: Mr. Peabody & Sherman
Regissör:Rob Minkoff
Utgivningsår:2014

Om Herr Peabody och Sherman:

Herr Peabody är affärsman, upptäcktsman, vetenskapsman, Nobelpristagare, gourmé, tvåfaldig olympisk mästare och geni… och han är dessutom en hund. I sin fiffigaste uppfinning av alla, tidsmaskinen, kastar sig Herr Peabody och hans adoptivson Sherman fram och tillbaka mellan olika historiska händelser i världen och får också träffa några av tidernas största kändisar.

Titel: Stora vänliga jätten
Regissör: Yuen Woo-ping
År: 2016
Genre: Drama, Action, Äventyr, Fantasy
Crouching Tiger, Hidden Dragon: Sword of Destiny

Ty Burrell (röst), Max Charles (röst), Ariel Winter (röst), Stephen Colbert (röst), Leslie Mann (röst), Allison Janney (röst), Mel Brooks (röst), Stanley Tucci (röst), Patrick Warburton (röst), Lake Bell (röst), Dennis Haysbert (röst), Karan Brar (röst)

Craig Wright

Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, Science Fiction

Recension Herr Peabody och Sherman

- HillMove sätter betyg 4 och skriver:
Filmen är från 7 års ålder det vill säga en barnfilm, men den passar bäst för vuxna barn, för det är mycket ordlekar i filmen och framförallt så bör man kunna sin världshistoria för att förstå och skratta åt alla tidsresor bakåt i tiden – det var faktiskt vi vuxna som skrattade mest åt filmen. Dessutom är den stundtals ganska våldsam – men som sagt för oss vuxna är den våldsamt bra och rolig.

Recension av Herr Peabody och Sherman - Läs hela!

Med i listor: Dreamworks Animations
Diskussioner om Herr Peabody och Sherman  (0 diskussioner)
Kommentarer om Herr Peabody och Sherman (20 st)
peu-depeu (Anmäl)   31/8 2015
Filmen känns som en idé. En idé som jag själv hade finslipat på, eftersom den inte bidrar med något nytt. Filmen klarar inte Bechdel-testet, det finns så gott som bara en flicka i filmen och hon pratar bara med killar. Hon fungerar som filmens love interest och behöver bli räddad. Och en vit, smart hund som med en pojke åker tillbaka i tiden för att träffa Da Vinci... Är det Family Guy jag kollar på?
sven_usling (Anmäl)   13/8 2015
Hyfsad animerad film som höjs tack vare Patrick Warburton som Agamemnon. Småputtrigt fram tills dess.
dafreakish (Anmäl)   8/3 2015
Småknäpp och halvgullig historia om en ganska irriterande duktig hund och hans dumsmarta adoptivpojke. Tidsresor åt alla möjliga håll ger högt tempo men få andpauser vilket den här filmen nog hade behövt.
Jormungandr (Anmäl)   18/11 2014
Helt ok, men Christian Luuk drar ner betyget med sin monotona och tråkiga dubbning...
myslas (Anmäl)   12/10 2014
I don't get it.