Het puls

Originaltitel: Body Heat
Regissör:Lawrence Kasdan
Utgivningsår:1981

Om Het puls:

Ned är en sjaskig småstadsadvokat i Florida. Han blir uppraggad av den gifta kvinnan Matty Walker. De båda inleder en passionerad kärlekshistoria, men snart inser de att den enda vägen till gemensam lycka innebär att de mördar Mattys make.
Se filmen på Headweb

Regissör: Brian De Palma
År: 1984
Genre: Thriller, Mysterium
Body Double
Titel: Postmannen ringer alltid två gånger
Originaltitel: The Postman Always Rings Twice
Regissör: Bob Rafelson
År: 1981
Genre: Drama, Kriminalare, Romantik, Thriller
Postmannen ringer alltid två gånger

William Hurt, Kathleen Turner, Richard Crenna, Ted Danson, Mickey Rourke, J A Preston, Ken Zimmer, Jane Hallaren, Lanna Saunders, Carola McGuinness, Michael Hardin, Larry Marko

Lawrence Kasdan

Drama, Kriminalare, Thriller

Diskussioner om Het puls  (0 diskussioner)
Kommentarer om Het puls (50 st)
andybrando (Anmäl)   20/12 2018
Börjar nästan som ett plagiat på en 40-talsthriller men blir sedan mer originell och till sist riktigt bra. Kanske det mest lyckade av 80-talets många försök att återanvända film noir-stilen.
Dele (Anmäl)   5/10 2017
En välgjord och välspelad dramathriller som utvecklas hela tiden och bjuder på bra underhållning.
Bumbi78 (Anmäl)   30/4 2017
Svettig, sexig och atmosfärisk thriller med påtaglig noir-känsla. Tom saxofonen sitter där den ska och det är lite synd att inte storyn kändes lika intensiv som resten. En bra thriller annars, men det hade behövts mer spänning.
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Totalt värdelös! Filmen lyckas varken bli spännande eller underhållande och inte ens Hurt och Turner gör särskilt bra ifrån sig.
sawa (Anmäl)   8/1 2015
Intressant twist. Fast den kunde man nästan räknat ut.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Het puls