Dolda tillgångar

Originaltitel: Hidden Figures
Regissör:Theodore Melfi
Utgivningsår:2016

Om Dolda tillgångar:

Ett team av afroamerikanska kvinnor förser NASA med viktiga matematiska uppgifter som behövs för att lansera programmets första lyckade rymduppdrag.

Titel: The Imitation Game
Originaltitel: 42
Regissör: Brian Helgeland
År: 2013
Film nr.: 101905

Taraji P Henson, Octavia Spencer, Janelle Monáe, Kevin Costner, Kirsten Dunst, Jim Parsons, Mahershala Ali, Aldis Hodge, Glen Powell, Kimberly Quinn, Olek Krupa, Kurt Krause, Donna Biscoe, Saniyya Sidney, Ariana Neal, Zani Jones Mbayise, Lidya Jewett

Theodore Melfi, Allison Schroeder

Drama, Biografi

Diskussioner om Dolda tillgångar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dolda tillgångar (23 st)
annri9 (Anmäl)   19:58 23/6
Söt film men kanske inte så trovärdig och känns även ganska ytlig även om den ska vara baserad på en sann händelse. Men den är sevärt trots allt och enbart en skön film som inte går in på djupet, vilket kan vara avkopplande.
DIProgan (Anmäl)   02:42 23/6
Känns lite splittrad med mycket omotiverad kringstory speciellt kring kärleksrelationerna som gör filmen för lång och att den tappar fart emellanåt. Hade lätt kunnat gjorts annorlunda för bättre betyg.
Troddel (Anmäl)   21:16 8/6
Såg den på långflygning. Välgjord film om viktigt ämne.
Dutch (Anmäl)   19:06 25/5
Har redan gjorts 100 sådana här filmer. Man vet exakt hur det kommer att gå.
HerrNenne (Anmäl)   22:59 9/5
Högklassig film rakt igenom. Förvånansvärt positiv och utan komplikationer. Det tycker jag om. Oscar-bait? Well, det finns ju en anledning till att vill ha vad dom vill ha. Och görs alla de sakerna rätt så är det ju en bra film. Som här.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dolda tillgångar