Dolda tillgångar

Originaltitel: Hidden Figures
Regissör:Theodore Melfi
Utgivningsår:2016

Om Dolda tillgångar:

Ett team av afroamerikanska kvinnor förser NASA med viktiga matematiska uppgifter som behövs för att lansera programmets första lyckade rymduppdrag.

Titel: Sybil
År: 2016
Genre: Drama, Komedi
Film nr.: 120059
The Fundamentals of Caring

Taraji P Henson, Octavia Spencer, Janelle Monáe, Kevin Costner, Kirsten Dunst, Jim Parsons, Mahershala Ali, Aldis Hodge, Glen Powell, Kimberly Quinn, Olek Krupa, Kurt Krause, Donna Biscoe, Saniyya Sidney, Ariana Neal, Zani Jones Mbayise, Lidya Jewett

Theodore Melfi, Allison Schroeder

Drama, Biografi

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Dolda tillgångar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dolda tillgångar (18 st)
Engravadlax (Anmäl)   00:47 25/4
Finns en engagerande film under allt oscarsagnande.
Mr Blonde (Anmäl)   22:50 16/4
Tyckte det var lite väl snålt med 5:or här. Mycket bra och originell story som ger ett fräscht perspektiv till skillnad från många andra "rymd-rullar". Fantastiska skådespelare överlag och en genuin "feelgood-känsla".
Barneyk (Anmäl)   05:49 12/4
Otroligt stark, inspirerande och känslomässig historia med mycket passande titel. Tyvärr verkar filmmakarna inte riktigt tro på sin historia i sig utan kryddar med lite krystade och konstlade konflikter, spänningsmoment och romantik. Dock är den mycket bra, men den hålls tillbaka från att vara fantastisk.
RadioSaga (Anmäl)   21:24 11/4
Fantastisk film, oväntat välgjord och så otroligt sevärd! Får en att ta en stund att blicka till bara, inte allt för lång tid, på vår historia; vart vi varit, hur mycket vi måste fortsätta att kämpa - men hur hårt de har kämpat för att lägga vägen till att vi åtminstone har kommit såhär långt!
Ful_fisk (Anmäl)   18:49 5/4
Här får man inga stora överraskningar, men nog fan rycks man med i feel good-ruset! Bra skådisar, snygg 60-tal-stil och Kevin Costner i en roll som för tankarna till hans 25 år gamla JFK-roll. Tona ner den smetiga musiken så snackar vi höjning till fyra, men nu får det räcka med en stark trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dolda tillgångar
Se filmen