Dolda tillgångar

Originaltitel: Hidden Figures
Regissör:Theodore Melfi
Utgivningsår:2016

Om Dolda tillgångar:

Ett team av afroamerikanska kvinnor förser NASA med viktiga matematiska uppgifter som behövs för att lansera programmets första lyckade rymduppdrag.

Titel: Sybil
Regissör: Luc Besson
År: 2011
Film nr.: 92093
The Lady

Taraji P Henson, Octavia Spencer, Janelle Monáe, Kevin Costner, Kirsten Dunst, Jim Parsons, Mahershala Ali, Aldis Hodge, Glen Powell, Kimberly Quinn, Olek Krupa, Kurt Krause, Donna Biscoe, Saniyya Sidney, Ariana Neal, Zani Jones Mbayise, Lidya Jewett

Theodore Melfi, Allison Schroeder

Drama, Biografi

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Dolda tillgångar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dolda tillgångar (10 st)
mumiemonstret (Anmäl)   02:18 15/3
Till slut blir det lite väl många scener där dessa svarta kvinnor hamnar i en miljö med idel vita män och slår dem med häpnad eller fäller en dräpande kommentar. Det finns fler töntiga Hollywood-överdrifter, såsom att man köper in en mainframe-dator (med en värdeminskning på tusentals dollar per dag), utan att först ha lärt sig hur man ska programmera den. Men visst är det fascinerande att (ungefär) detta hände för typ 50 år sedan.
fabbe86 (Anmäl)   14:53 14/3
Safe feelgood. Bra så.
solan (Anmäl)   20:28 11/3
Oerhört bra!
myslas (Anmäl)   17:55 8/3
Det finns mycket som är bra med denna filmen. Det är en intressant historia som väldigt få visste något om och som innehåller flera förstklassiga skådespelarprestationer. Det enda jag egentligen kan klaga på är att den vill göra lite för mycket på en och samma gång. Inte nog med att den ska behandla rasism/segregation och misogyni utan den ska dessutom dokumentera rymdkapplöpningen och uppskjutningen av den första amerikanen i rymden. Bara för att göra det ännu mer komplicerat så trycker de in en kärlekshistoria också (som de ärligt talat helt kunde skippat). Med tanke på allt det så lyckas man ändå förvånansvärt bra och underhållningen är det verkligen inget fel på.
Arseenal (Anmäl)   01:18 27/2
Skandal att Taraji P Henson inte Oscarnominerades för detta.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dolda tillgångar
Se filmen