Dolda tillgångar

Originaltitel: Hidden Figures
Regissör:Theodore Melfi
Utgivningsår:2016

Om Dolda tillgångar:

Ett team av afroamerikanska kvinnor förser NASA med viktiga matematiska uppgifter som behövs för att lansera programmets första lyckade rymduppdrag.

Titel: Rätta virket
Originaltitel: Lion
Regissör: Garth Davis
År: 2016
Lion

Taraji P Henson, Octavia Spencer, Janelle Monáe, Kevin Costner, Kirsten Dunst, Jim Parsons, Mahershala Ali, Aldis Hodge, Glen Powell, Kimberly Quinn, Olek Krupa, Kurt Krause, Donna Biscoe, Saniyya Sidney, Ariana Neal, Zani Jones Mbayise, Lidya Jewett

Theodore Melfi, Allison Schroeder

Drama, Biografi

Diskussioner om Dolda tillgångar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dolda tillgångar (30 st)
foppa99 (Anmäl)   10:17 11/8
intressanta livsöden o tidsdokument. underhållande
asasae (Anmäl)   17:02 3/8
Underhållande och trevlig film. Känns väldigt främmande för rasskillnaderna. Bra att ibland bli påmind om att det fanns en tid då den faktiskt existerade. Bra att vi lämnat den bakom oss!
Gordyal (Anmäl)   00:50 2/8
En mycket viktig historia förvandlad till en relativt oviktig film. Ansträngt inställsam och väldigt övertydlig. Dock bra skådespel och ett visst underhållningsvärde. (5+/15)
okidoki (Anmäl)   09:02 31/7
Underhållande och uppmuntrande. Antirasismen har gjort vissa framsteg.
mammene (Anmäl)   22:46 21/7
Intressant hur många filmer det gjorts om rymdprogrammet, men här med en annan vinkling, lite mer innanför väggarna och om dem som kanske inte har synts så mycket, allt arbete bakom. Samtidigt bakades den rasism som förekom på ett lite annorlunda vis in. Det utfördes i en lättsam ton, men jag tyckte budskapet gick fram.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dolda tillgångar