High Hopes

Originaltitel: High Hopes
Regissör:Mike Leigh
Utgivningsår:1988

Om High Hopes:

Paret Shirley och Cybil bor i en sjabbig lägenhet. Cybils mamma börjar bli senil och hans syster bryr sig bara om sig själv och sin status. Mitt i all misär är det Shirley som håller allt samman .

Titel: Naken
Regissör: Tora Mårtens
År: 2016
Film nr.: 120257
Martha & Niki

Jason Watkins, Philip Davis, Ruth Sheen, Edna Doré, Philip Jackson, Heather Tobias, Lesley Manville, David Bamber

Mike Leigh

Drama, Komedi

Storbritannien
Diskussioner om High Hopes  (0 diskussioner)
Kommentarer om High Hopes (11 st)
Raimo_1985 (Anmäl)   14:18 16/4
Väldigt gapigt och skrikigt men det verkar ju vara så överlag för Mike Leighs filmer eller? I övrigt fin film att se på, når till en trea. Det hade dock varit bra om det hade varit text för inte ens engelska är särskilt lätt att förstå ibland, även när engelsmän i London talar det.
Sznax (Anmäl)   22/9 2013
Ibland balanserar Leigh verkligen på kanten, går det rätt så blir det riktigt bra men samtidigt är det lika enkelt att hamna fel. Karaktärerna är för påfrestande och för mycket karikatyrer för att filmen skall bli bra, tillsammans med det faktum att lite för många scener är för långa och för svagt skrivna så blir det underkänt. Ljuspunkterna finns i fantastiska ögonblick och vackra nyanser som blixtrar till ibland. Betyg 4.7
Tonti (Anmäl)   28/10 2012
Tillsammans med Naked känns detta som Leighs mörkaste film, trots att den är mycket rolig finns det en stor dos pessimism. Sheen och Davis är briljanta och deras karaktärer känns mycket nyanserade till skillnad från till exempel överklassparet som emellanåt är väl mycket karikatyr till och med för en Leigh-anhängare som jag. Men det finns i hela filmen en oerhörd laddning vilket gör att den verkligen kommer till liv och blir mycket gripande och engagerande. Dessutom finns här en uppfriskande rak samhällskritik på flera nivåer som känns lika aktuell idag. Slutscenen är helt fantastisk.
Taliah (Anmäl)   23/7 2012
"When are you going to smarten yourself up?" "The day thay machine-gun the Royal Family, I'll comb my hair and put a tie on."
#54 (Anmäl)   9/10 2011
Jag saknar ett ordentligt klimax.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till High Hopes