High Life

Originaltitel: High Life
Regissör:Claire Denis
Utgivningsår:2018

Om High Life:

Några brottslingar får uppdraget att hitta en alternativ energikälla nära ett svart hål i rymden. Men forskarna på rymdskeppet börjar snart att utföra sexuella experiment på brottslingarna.

Robert Pattinson, Juliette Binoche, André Benjamin, Mia Goth, Agata Buzek, Lars Eidinger, Claire Tran, Ewan Mitchell, Gloria Obianyo, Scarlett Lindsey, Jessie Ross, Victor Banerjee, Juliette Picollot, Mikolaj Gruss

Claire Denis, Jean-Pol Fargeau, Geoff Cox

Drama, Äventyr, Skräck, Science Fiction, Mysterium

Tyskland, Frankrike, Storbritannien, Polen, USA
Diskussioner om High Life  (0 diskussioner)
Kommentarer om High Life (4 st)
KimEkberg (Anmäl)   23:09 20/4
tycker väl att den kändes ganska anonym egentligen. mer lyxig än tidigare denis-filmer, men det ska det väl va i hollywood. Annars en ganska så vanlig film.
Tonti (Anmäl)   12:31 4/2
Denis lyckas verkligen fånga hur läskig rymden är, och precis som med Solaris börjar man direkt längta tillbaka till jorden. Kanhända lite väl hård ibland, vilket vi ju känner från regissörens tidigare verk. Men också det härligt fria sättet att behandla tid, som ju blir extra relevant i detta fall. Inte någon av hennes absoluta höjdpunkter men ett väldigt stimulerande tillskott.
Molestaire (Anmäl)   09:24 4/2
Lugn (kanske för lugn), oerhört vacker ljussättning och en perfekt castad Pattinson. Där slutar väl min hyllningskör. Glömd en timme senare.
#54 (Anmäl)   22:43 3/2
Visning 20 av 20 jag ser på Göteborg Film Festival. Ambitiöst projekt som behöver smältas.