High-Rise

Originaltitel: High-Rise
Regissör:Ben Wheatley
Utgivningsår:2015

Om High-Rise:

En ung doktor, Robert Laing, lever livet i ett lyxigt höghus som är avskilt från resten av samhället. På den tjugofemte våningen där han bor upptäcker han en värld av invecklade lojaliteter och lär känna nyckelfigurer i vad som utvecklas till en farlig statuskamp.

Titel: Snowpiercer
Regissör: Jerzy Skolimowski
År: 2010
Genre: Thriller, Krig
Essential Killing

Tom Hiddleston, Jeremy Irons, Sienna Miller, Luke Evans, Elisabeth Moss, James Purefoy, Keeley Hawes, Dan Renton Skinner, Sienna Guillory, Enzo Cilenti, Peter Ferdinando, Reece Shearsmith, Augustus Prew, Stacy Martin, Leila Mimmack, Alexandra Weaver

Amy Jump

Drama, Thriller, Science Fiction

High Rise

Storbritannien, Belgien
Diskussioner om High-Rise  (0 diskussioner)
Kommentarer om High-Rise (20 st)
heftigahector (Anmäl)   4/12 2018
ugh, en sexistisk dystopi som absolut inte klarar bechdeltestet, ett höghus med inte en ENDA rasifierad person, en riktigt tråkig och onödigt våldsam film. bortslösad tid!!!!!
fridenpaden (Anmäl)   12/7 2018
Potential, men eftersom jag inte förstod filmen och eftersom den krävde tre sittningar för att ta sig igenom så får det vara. En film blir tyvärr inte bättre bara för att man har tryckt in lite Can och Amon Düül 2 i smeten.
Barneyk (Anmäl)   20/5 2018
Jag försökte verkligen ge den här filmen en chans och ansträngde mig lite för att förstå och följa filmen. Men efter 30-45 minuter så är jag fortfarande ungefär lika engagerad av det som händer som jag är av att se färg torka och då börjar mina tankar vandra iväg på annat. Det spelar ingen roll hur mycket bra poänger den har eller hur mycket djup symbolism det må finnas mellan raderna, när det är så här olidligt tråkigt och oengagerande blir det inte en bra film för det.
Bumbi78 (Anmäl)   31/3 2018
Svårt att betygsätta den här osammanhängande storyn rättvist då vissa delar är riktigt bra. De första 50 minuterna är grymma med nån mystisk retrofuturistisk stämning - eller om det ens är det? Tyvärr spårar den enligt min mening ur efter det och den sköna stämningen ersätts av våld, sex och kaos. Även det kunde blivit bra, men blir mest repetativt och jag förlorade intresset.
Jaganatha (Anmäl)   2/8 2017
Precis som filmen Crash av David Cronenberg baserar sig detta på en romanförlaga av J.G. Ballard. Båda filmerna ter sig ganska tama vid en jämförelse. Boken innehåller ännu mer sex och våld än vi får se här. Men det är skickligt gjort ändå och skådespelarna är genomgående bra. Luke Evans roll borde ha varit större på Tom Hiddlestons bekostnad, om man hade följt boken.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till High-Rise