Himlen är oskyldigt blå

Originaltitel: Himlen är oskyldigt blå
Regissör:Hannes Holm
Utgivningsår:2010

Om Himlen är oskyldigt blå:

Det är sommar och året är 1975. Martin har gått ut andra året på gymnasiet och lämnar betongen i stan för ett sommarjobb på Sandhamns exklusiva seglarrestaurang i skärgården. En helt ny värld öppnar sig för Martin. Han möter den stora kärleken och blir samtidigt omhändertagen av seglarrestaurangens chef Gösta, en playboy i centrum av den svenska societeten. Men bakom den glamorösa fasaden i skärgårdsidyllen döljer sig en helt annan verklighet. Innan Martin riktigt förstår vad som hänt befinner han sig mitt i en av de största skandalerna i svensk kriminalhistoria.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Catherine Corsini
År: 2009
Genre: Drama, Romantik
En sydfransk affär

Bill Skarsgård, Peter Dalle, Josefin Ljungman, Amanda Ooms, Björn Kjellman, Adam Pålsson, Rasmus Troedsson, Annika Olsson, Peter Engman, Gustave Lund, Stig Engström, Elin Klinga, Leif Andrée, Erik Johansson (II)

Hannes Holm

Drama, Kriminalare

Sverige
Diskussioner om Himlen är oskyldigt blå  (0 diskussioner)
Kommentarer om Himlen är oskyldigt blå (195 st)
Zebulonm (Anmäl)   22:35 19/3
Helt okey. Skön nostalgitripp...
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Rai (Anmäl)   15/9 2017
Så fruktansvärt less på den här typen av svenskfilm, som jag tidigare har skrivit, finns den här obehagliga skuggan över svensk film som lyser igenom allt. Det är jättemånga filmer som har denna obehagskänslan, speciellt så kallade svenska komedier.
Barneyk (Anmäl)   2/7 2017
Väldigt spretig och jag har svårt att känna för huvudrollen. Dalle är dock väldigt bra.
smichael (Anmäl)   9/2 2017
Snygg 70-talskänsla rakt igenom och en lysande prestation av Dalle. Dock är det överlag en väldigt spretig film då det stundtals är en riktig kalkon (vad hände med manus?) och stundtals en småmysig sommarfilm om att växa upp. Tråkigt skrivna kvinnoroller. En stabil tvåa.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Himlen är oskyldigt blå