Himlens hjärta

Originaltitel: Himlens hjärta
Regissör:Simon Staho
Utgivningsår:2008

Om Himlens hjärta:

När vi möter Lars och Susanna har paret varit gifta i tjugo år. De älskar varandra högt och har tillsammans skapat en trygg och lycklig tillvaro med välbetalda jobb, ett stort hus, varsin bil och en dotter som snart flyttar hemifrån. Lika lyckligt och komfortabelt har livet utvecklat sig för Susannas bästa väninna Ann och hennes man Ulf, som också de kan se fram emot att snart få fira sin tjugo åriga bröllopsdag. Under en av deras parmiddagar berättar Susanna en historia om en kollega som varit otrogen. Historien om dennes otrohet framprovocerar reaktioner som ger upphov till en våldsam äktenskaplig uppgörelse mellan de båda paren.

Titel: Dag och natt

Drama

Sverige, Danmark

Recension Himlens hjärta

- crawler sätter betyg 2 och skriver:
Känns det inte som att det löper en himmel- och hjärtfetisch genom den svenska filmbranschen? Som om producenterna har en inbördes tävlan om vem som kan hitta på den mest förvillande lika filmtiteln? Om så är fallet lär Simon Stahos ”Himlens hjärta” ha god chans att kamma hem segern. Man kanske inte ska fastna i resonemanget för länge, men kan inte titelval vara rätt talande för hur en film ter sig...

Recension av Himlens hjärta - Läs hela!

Diskussioner om Himlens hjärta  (0 diskussioner)
Kommentarer om Himlens hjärta (68 st)
Rai (Anmäl)   27/2 2018
Blä, blä, blä, mycket snack liten verkstad..
carls (Anmäl)   18/8 2015
Sex-sju år senare är den plötsligt bättre.
Hypostas (Anmäl)   16/5 2013
Mycket bra. Stark trea. Jag borde gå på teater istället för att se på film känner jag, då jag ofta föredrar den här typen av svenskspråkiga kammarspel framför de engelskspråkiga audiovisuella spektakel som jag annars brukar plåga mig igenom.
Xenox (Anmäl)   4/5 2013
Bra skådespelare, men filmen var tyvärr alldeles för tråkig.
Mikka (Anmäl)   7/2 2012
Det här är ett lågmält drama som hålls uppe av dialogen och karismatiska skådespelare. 3-
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Himlens hjärta