Hip Hip Hora!

Originaltitel: Hip Hip Hora!
Regissör:Teresa Fabik
Utgivningsår:2004

Om Hip Hip Hora!:

På sin första fest dricker Sofie för mycket alkohol och blir medvetslös. Killgänget med Mouse i spetsen utnyttjar hennes tillstånd och tar en rad förnedrande bilder på henne. Bilderna låter de sedan cirkulera runt på skolan och Sofie får snabbt dåligt rykte. När hon fyller 13 år skanderar klasskamraterna "hip, hip hora!" istället för Hip Hip Hurra! och allt fler vänder Sofie ryggen. Sofies dåliga rykte riskerar att spilla över på Emma och Amanda och vänskapen mellan de tre sätts på hårt prov.

Titel: Tretton
Originaltitel: Thirteen
Regissör: Catherine Hardwicke
År: 2003
Tretton
Titel: Ligg med mig
Originaltitel: Få meg på, for faen
Regissör: Jannicke Systad Jacobsen
Regissör: Christina Olofson
År: 1997
Genre: Drama, Familjefilm
Sanning eller konsekvens

Amanda Renberg, Ellen Fjaestad, Linn Persson, Björn Kjellman, Marcus Hasselborg, Filip Berg, Carla Abrahamsen, Björn Davidsson, Robin Lindbom, Manuel Bjelke, Margareta Pettersson, Cattis Olsen, Ulrika Dahllöf, Josephine Bauer

Teresa Fabik

Drama, Komedi

The Ketchup Effect

Sverige, Danmark, Finland

Recension Hip Hip Hora!

- gusobest sätter betyg 4 och skriver:
En kärleksförklaring till människan och de människor som samhället inte har lyckats slipa ner kanterna på. Min dag börjar med att jag möter en ny bekant på spårvagnshållplatsen. Det är en man med ganska svåra ”dietproblem”. Han har varit lätt manisk i ett amfetaminrus de senaste dagarna men vi har det ändå trevligt. Jag berättar att jag är på väg för att se på filmen Hip Hip Hora, som det sitter...

Recension av Hip Hip Hora! - Läs hela!

Diskussioner om Hip Hip Hora!  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hip Hip Hora! (827 st)
smichael (Anmäl)   21/12 2017
Viktigt och ständigt aktuell ämne (tyvärr) men medelmåttigt utförande.
fredagsfil (Anmäl)   16/12 2017
Ca 10 år sedan betygsatte jag med en tvåa. Filmen är nu förmodligen mer aktuell än någonsin med tanke på avslöjanden i media på sistone, och den väcker starka känslor!
Filmfantast86 (Anmäl)   17/10 2017
Rai (Anmäl)   1/10 2017
finns många sådana här urtråkiga filmer. Humorn är torr även om den försöker förmedla något....
Stygga-Vargen (Anmäl)   21/7 2016
Riktigt bra! En av de bästa svenska ungdomsfilmerna någonsin!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hip Hip Hora!