Hipsters

Originaltitel: Stiljagi
Regissör:Valerij Todorovskij
Utgivningsår:2008

Om Hipsters:

Moskva på 50-talet. Hipstrarna är en ungdomsrörelse som älskar allt som är amerikanskt: färgglada kläder och att dansa till jazz. Men de jagas och trakasseras av ungkommunisterna, som spårar upp deras fester och försöker förstöra dem.

Titel: Hairspray
Originaltitel: Hairspray
Regissör: Adam Shankman
År: 2007
Genre: Komedi, Romantik
Hairspray
Titel: Cry-Baby
Originaltitel: Cry-Baby
Regissör: John Waters (I)
År: 1990
Genre: Komedi, Romantik
Cry-Baby

Oleg Jankovskij, Irina Rozanova, Sergej Garmasj, Leonid Jarmolnik, Aleksej Gorbunov, Oksana Akinsjina, Anton Sjagin, Jevgenija Chirivskaja, Maksim Matveev, Igor Voynarovskij, Jekaterina Vilkova, Konstantin Balakirev

Jurij Korotkov

Drama, Komedi, Musikal

Boogie Bones

Ryssland
Diskussioner om Hipsters  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hipsters (6 st)
yrkeschaufföre (Anmäl)   22/11 2014
Den borde få en tvåa men den stora mängden "obegripligt" fick mig att bli positiv, sen är det ju naturligtvis roligt med rysk musikal.
kennert (Anmäl)   8/12 2013
Ganska samhällskritisk.
Deepshit (Anmäl)   26/8 2011
Hipsters är en rysk musikal som påminner mycket om en John Walters film. Väldigt mycket med färgglada kläder och massor med svängig jazz och rock'n roll. Samtidigt är det en skildring av en amerikansk influerad ungdomskultur som dök upp på 50 - talet och mötte motstånd från kommunisterna. Tyvärr så är inte ljudvinåren bra balanserade, dialogen är för låg jämfört med musiken. Annars är det en bra film.
camitz (Anmäl)   25/4 2010
Välbeprövat tema. Bara det att den är bäst i sitt slag.
bnw (Anmäl)   15/12 2009
Jag gillar den. Den är färgglad och studsig, och man blir glad av den. Och så blev jag nästan onödigt glad över att se en film med Oksana Akinsjina där det inte går käpprätt åt helvete för henne.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hipsters