Hitler: The Rise of Evil

Originaltitel: Hitler: The Rise of Evil
Regissör:Christian Duguay
Utgivningsår:2003

Om Hitler: The Rise of Evil:

En unik vinkling som ger en profil på Adolf Hitlers barndomsliv och hans avancemang inom det nazistiska arbetarpartiet före andra världskriget.

Titel: Mein Kampf - The Story of Adolf Hitler
Regissör: Neil Burger
År: 2006
Genre: Drama, Romantik, Thriller, Mysterium
Illusionisten

Robert Carlyle, Stockard Channing, Jena Malone, Julianna Margulies, Matthew Modine, Liev Schreiber, Peter Stormare, Friedrich von Thun, Peter O'Toole, Zoe Telford, Julian Wadham

John Pielmeier, G Ross Parker

Drama, Mini-serie, Biografi

Hitler - ondskans natur

USA, Kanada
Med i listor: Adolf Hitler
Diskussioner om Hitler: The Rise of Evil  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hitler: The Rise of Evil (278 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   5/9 2017
Bra skildring av hur Hitler kom till makten.
Ghostface (Anmäl)   14/6 2017
Den är historisk välgjord men som alltid när britter ska spela tyskar så är det svårt att köpa hela kakan. Detta inkluderar även tyvärr Carlyle.
Stygga-Vargen (Anmäl)   16/8 2016
Jag är inte nazist men jag är lite intresserad av andra världskriget och det var av denna anledning jag bestämde mig för att se denna miniserie. Den är väldigt bra, intressant och spännande och jag tycker skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig. Tycker dock de kunde berättat lite mer om Hitlers uppväxt istället för att bara nämna några få saker i förbigående. En del faktafel lär ju förekomma men bortser man från det så är detta en väldigt bra miniserie.
Albion (Anmäl)   31/7 2016
Intressant att se bakgrunden och spelet kring Hitlers framgång. Det är väl naturligt att man tittar sig omkring och gör jämförelser med hur det ser ut i vår västvärld idag och nog känns mycket av hatpropagandan igen även om Hitler stod för ojämförbar ondska. Men sättet han tog sig fram på för ju också tankarna till Erdogan och Turkiet sådana här dagar. Tyvärr är inte Robert Carlyle den bäste mannen för denna roll och rollbeskrivningen känns också lite åt det fånigare hållet, oriktigt eller ej. Betyget blir en stark 3;a, dvs 3+
RadioSaga (Anmäl)   28/1 2015
Filmen i sig är välgjord, snyggt filmat samt bra skådespelare. Dock känns Hitlers karaktär mer som en missförstådd man med en längtan av att bli förstådd utav publiken. Vilket är lite skrämmande då det får aldrig glömmas bort hur han förstörde världen på så många sätt. Det borde ha tagits upp starkare på slutet utav filmen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hitler: The Rise of Evil