Hitta Nemo

Originaltitel: Finding Nemo
Regissör:Andrew Stanton, Lee Unkrich
Utgivningsår:2003

Om Hitta Nemo:

Nemo är en clownfisk som kommer bort från sitt eget korallrev. Hans far genomsöker hela havet för att hitta sin son.

Titel: Monsters Inc.
År: 2004
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Film nr.: 20101
Hajar som hajar

Albert Brooks (röst), Ellen DeGeneres (röst), Alexander Gould (röst), Willem Dafoe (röst), Brad Garrett (röst), Allison Janney (röst), Austin Pendleton (röst), Stephen Root (röst), Joe Ranft (röst), Geoffrey Rush (röst), Andrew Stanton (röst)

Andrew Stanton, Bob Peterson, David Reynolds

Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr

Recension Hitta Nemo

- billybob sätter betyg 5 och skriver:
Hitta Nemo är ännu en helt underbar produktion från Disney/Pixar. Det handlar om den lilla clownfisken Nemo. Under hans första dag i skolan så går det snett för honom. Hans pappa Marvin hittar Nemo vid en djup avgrund. Marvin berättar för Nemo att han inte får leka på sådana farliga ställen och skäller lite på honom. Nemo simmar då bort till en båt som ligger vid ytan. Han slår sin fena på den...

Recension av Hitta Nemo - Läs hela!

Med i listor: Äventyr Top 50, 2000-tal Top 50, Animerad Top 50, Familjefilm Top 50, Filmtipsets Topp 250, Komedi Top 50, Pixar, Startpaket 2
Diskussioner om Hitta Nemo  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hitta Nemo (1267 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Bra
Rai (Anmäl)   28/9 2017
Söt film och underhållande, även om jag inte vidare svag för animerad film, men vissa slinker igenom mitt kritiska öga som den här filmen...
Stygga-Vargen (Anmäl)   20/5 2017
Jag gick i nian när den här filmen kom och trots att jag blev lite sugen på att se den redan då så dröjde det hela 14 år innan jag bestämde mig för att se den. Bättre sent än aldrig och jag är glad att jag såg filmen till slut. Det här är en väldigt bra, rolig, underhållande och även ganska spännande film. Att den dessutom är väldigt snyggt animerad är ett plus i kanten.
Tatty (Anmäl)   25/3 2017
Älskar den. Så fin, gullig och söt film. Älskar fiskmåsarna i filmen.
widez (Anmäl)   2/3 2017
En av Pixars bästa!