Hjältarnas karavan – Ewokernas återkomst

Originaltitel: The Ewok Adventure
Regissör:John Korty
Utgivningsår:1984

Om Hjältarnas karavan – Ewokernas återkomst:

De små pälsklädda ewokerna i "Jedins återkomst" återvänder i denna TV-film där de får hjälpa några barn som separerats från sina föräldrar efter att deras rymdskepp kraschlandat på ewokarnas måne som kretsar runt planeten Endor.

Titel: The Star Wars Holiday Special
Regissör: Jerry Kramer (I), Colin Chilvers, Jim Blashfield
År: 1988
Genre: Fantasy
Moonwalker

Fionnula Flanagan, Debbie Carrington, Dan Fishman, Eric Walker, Warwick Davis, Burl Ives, Guy Boyd

Bob Carrau

Science Fiction, Fantasy

Caravan of Courage – an Ewok Adventure

Med i listor: Star Wars
Diskussioner om Hjältarnas karavan – Ewokernas återkomst  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hjältarnas karavan – Ewokernas återkomst (29 st)
Rixn (Anmäl)   27/9 2017
Så fel - magi i Star Wars?! Det var mest en klassisk ond häxa mot sött barn. Inte mycket Star Wars. Sen var det riktigt dåligt gjort. Fanns det verkligen inga pengar till att göra bättre dockor? Dock fanns några godbitar - av någon outgrundlig anledning så gillade jag konceptet med en snabbsprungen krabat - fast vid strider kunde ju han springa och sticka ned alla fiender innan de hinner reagera.
Necross (Anmäl)   14/11 2015
Jag är mycket tveksam till att jag ens hade gillat detta när jag var 6 år.
Stökig Julgran (Anmäl)   21/11 2011
En bagatell. En mindre bra sådan. Som Star Wars-fan så känns det rätt självklart att utforska sådana här typer av filmer, men man vet nästan redan på förhand att dom inte kommer att vara speciellt bra. Så man slipper bli riktigt besviken. Mest imponerad är jag väl att man får känslan av en saga när man ser filmen. Samt att en del av det visuella återspeglar tiden då filmen är gjord, något som jag brukar se som en guldålder inom filmhistorien. Men allt annat med filmen är rätt tråkigt och intetsägande.
Placebohoe (Anmäl)   24/2 2011
Ganska tråkig.
Helvetikum (Anmäl)   11/10 2010
kommie inga spoilers! tack så himla mycket! :@
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hjältarnas karavan – Ewokernas återkomst