Hjältarnas krig

Originaltitel: The Fourth War
Regissör:John Frankenheimer
Utgivningsår:1990

Om Hjältarnas krig:

En amerikansk general och hans sovjetiska motsvarighet utkämpar sitt eget privata krig som kan få förödande konsekvenser.

Roy Scheider, Jürgen Prochnow, Tim Reid, Lara Harris, Harry Dean Stanton, Dale Dye

Kenneth Ross, Stephen Peters

Drama

Diskussioner om Hjältarnas krig  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hjältarnas krig (9 st)
amam (Anmäl)   9/7 2016
Jaha, det känns som den här filmen hade betydligt mer potential som slarvades bort. Stark tvåa.
Albion (Anmäl)   4/11 2010
En helt igenom bedrövlig film. Det hade till och med varit föga förvånande om "Hajen" helt plötsligt hade dykt upp ur en isvak. Väldigt besynnerligt att Frankenheimer gjort en så pass genomdålig film. Har man sett hans "7 dagar i maj" till exempel så vet man att han kan göra fantastisk film kring kalla kriget också. Jag kan inte komma på någon som helst anledning att tipsa om denna film och betyget blir förstås bara en 1;a.
ThomasW-dahl (Anmäl)   8/12 2007
Tyckte nog storyn var bättre än filmen,men en svag 3:a blev det.
NoWireHangers (Anmäl)   10/11 2007
Det känns som en potentiellt intressant film. Kanske mer intressant när den kom. Regin är bra och tillsammans med musiken skapas en bra stämning i flera scener. Skådespelarna gör bra ifrån sig, men manuset är alltför ojämnt och jag tappade intresset.
Bumbi78 (Anmäl)   28/6 2007
Intressanta rollfigurer som slarvas bort i ett tråkigt manus. Borde varit mer psykologi än krig
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hjältarnas krig