Hogfather

Originaltitel: Hogfather
Regissör:Vadim Jean
Utgivningsår:2006

Om Hogfather:

Lönnmördargillet i Ankh-Morpork får ett minst sagt ovanligt uppdrag; någon vill röja The Hogfather ur vägen, och detta på självaste Grisvaktarafton. Döden och hans barnbarn Susan börjar på varsitt håll kämpa för att rädda Hogfather.

Titel: Going Postal
Regissör: Henry Selick
År: 1993
Genre: Familjefilm, Fantasy
Nightmare Before Christmas

David Jason, Marc Warren, Michelle Dockery, David Warner, Tony Robinson, Nigel Planer, Peter Guinness, Stephen Marcus, Craig Conway, Rhodri Meilir, Sinead Matthews, Ian Richardson (röst), Neil Pearson (röst), Nicholas Tennant, Shend, John Franklyn-Robbins

Vadim Jean

Drama, Familjefilm, Fantasy, Mini-serie

Terry Pratchett's Hogfather

Storbritannien
Diskussioner om Hogfather  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hogfather (69 st)
EvilNed (Anmäl)   5/12 2016
Långtråkig miniserie där det tar flera timmar innan man förstår vad karaktärerna, som förövrigt är rätt så irriterande, håller på med. Det finns rätt få sets, ungefär 5, och hela serien utspelar sig fram och tillbaka på dessa. Det finns ingen tydlig protagonist i den första 1,5 timma vilket istället gör att vi får följa skurken, som är jättedålig, och en stödjande biroll som får axla tiden som protagonisten inte är närvarande. Först efter första avsnittet börjar protagonisten ta form, men då är det försent. Konflikten, som är jättevag och som sagt aldrig förklaras noggrant, upplöses när det är ca: 45 minuter kvar av filmen vilket lämnar oceaner av dödtid där "trådar" skall knytas ihop. Dessa trådar tar jättelång tid och är jätte ointressanta. På det stora hela en enormt inkompetent upplevelse
Stygga-Vargen (Anmäl)   29/10 2016
Underbar miniserie med en skön story, klockrena karaktärer, snygga specialeffekter och väldigt bra skådespelare! Faktiskt långt över förväntan!
lucius (Anmäl)   23/12 2015
osammanhängande. Hittills har jag inte sett en enda film baserad på Pratchetts värld som gett böckerna rättvisa
Redfield4ever (Anmäl)   22/12 2013
En väldigt blandad saga. Vissa subplots är helt underbara medan andra bara känns onödiga. Vissa skämt är jätteroliga, andra är förutsägbara och tråkiga. Men det är en förvånansvärt vacker produktion som verkligen har en julkänsla som hter duga och skådespelarinsatserna är top notch i princip rakt igenom. Framförallt Michelle Dockerys bisarra kemi med döden är speciellt imponerande. Kommer klart att ses om nästa jul och då kanske betyget höjs.
allthehype (Anmäl)   25/4 2013
Nja. Gillar böckerna men det funkar inte alls lika bra på film. Utdraget och med fula effekter.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hogfather