Holiday

Originaltitel: Holiday
Regissör:Isabella Eklöf
Utgivningsår:2018

Om Holiday:

En berättelse om en kärlekstriangel som involverar en knarkhandlares troféflickvän vid namn Sascha, som fastnar i ett nät av lyx och våld i hamnstaden Bodrum på den turkiska rivieran.

Victoria Carmen Sonne, Lai Yde, Thijs Römer, Yuval Segal, Bo Brønnum, Adam Ild Rohweder, Morten Hemmingsen, Mill Jober, Laura Kjær, Stanislav Sevcik, Saxe Rankenberg Frey, Michiel de Jong

Johanne Algren, Isabella Eklöf

Drama, Kriminalare

Danmark, Nederländerna, Sverige
Diskussioner om Holiday  (0 diskussioner)
Kommentarer om Holiday (11 st)
svältaren (Anmäl)   13:32 16/6
En engagerande film som utan att förklara för mycket (eller knappt något alls) tvingar tittaren att bilda sin egen uppfattning om vad som driver huvudpersonen att stanna kvar hos en man som utnyttjar henne på alla tänkbara sätt. Det enda man vet säkert är det som beskrivs i metaforen med sjalen: att det kommer att sluta illa för "den lilla vackra accessoar" som hon själv har blivit - att hon är varnad och vet om detta men att hon är oförmögen eller åtminstone ovillig att rädda sig själv från nästa "olycka".
haajen (Anmäl)   20:53 7/5
Sjukt obehaglig och inte kul att se alls men den är konfrontativ och välgjord. Svår att glömma efter att en har sett den då den lämnar så mycket obesvarat. Svag 4a.
myslas (Anmäl)   19:37 1/5
Jag har väldigt svårt för filmer där varenda karaktär är osympatisk och den här är inget undantag. Den är välgjord i övrigt men jag orkar helt enkelt bry mig vad som händer med de här personerna.
Hanness (Anmäl)   18:48 5/4
En ren besvikelse.
Ghostface (Anmäl)   22:37 31/3
Lågintensiv och tryckande stämning med rakt igenom osympatiska karaktärer. En film som väcker debatt men det gör den inte nödvändigtvis bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Holiday