Holly

Originaltitel: Holly
Regissör:Guy Moshe
Utgivningsår:2006

Om Holly:

Amerikanske spelaren och hälaren Patrick strular runt i Kambodja utan att låta sig beröras av något. När han träffar 12-åriga Holly, en vietnamesisk flicka som sålts till en bordell av sin familj, vaknar han äntligen upp. Holly försvinner och Patrick ger sig ut på en intensiv jakt för att göra allt i sin makt för att förhindra det oundvikliga.

Titel: Lilja 4-ever
Originaltitel: Lilja 4-ever
Regissör: Lukas Moodysson
År: 2002

Ron Livingston, Chris Penn, Udo Kier, Virginie Ledoyen, Thuy Nguyen, Adi Ezroni, Srey Cham, Kosal Dang

Guy Moshe, Guy Jacobson

Drama

Frankrike, Israel, Kambodja, USA
Diskussioner om Holly  (0 diskussioner)
Kommentarer om Holly (5 st)
Waldo Trumbull (Anmäl)   19/11 2012
Välskrivet, välgjort, men ändå inte särskilt engagerande, drama om barnprostitution. Det stora problemet är Livingston som känns som han går på tomgång, övriga skådespelare gör bra ifrån sig och Kiers lite lågmälda sexturist är superb. Kunde lätt ha blivit mycket bättre.
Grillo (Anmäl)   3/11 2012
Ämnet är starkare än den här filmen. Rätt stereotyp film och som nämnt för mycket beror på slumpen. Den här kändes, och verkade också vara avsedd som en utbildningsfilm på ämnet barnprostitution. Finns bättre filmer på temat, men ändå sevärd.
Mikka (Anmäl)   3/2 2012
Ganska tam och blek film med träig Ron Livingston. Synd på det starka ämnet.
pufred (Anmäl)   22/11 2011
Starkt ämne (barntrafficking), bra film, men man hade ju hoppats på att den skulle vara bättre, känns som det saknas ngt. Den är klyschig, (på det sätt att den vite mannen måste komma och rädda), bygger för mycket på slump, och Ron Livingston är för j-a tråkig. Annars hade det varit en fyra. Nu blir det en stabil trea istället .Bättre än Lilja 4-ever iaf.
eppjones (Anmäl)   3/4 2010
Bra och deprimerande film.