Hologram Man

Originaltitel: Hologram Man
Regissör:Richard Pepin
Utgivningsår:1995

Om Hologram Man:

Psycho-terroristen Slash Gallager döms till att sitta i den senaste typen av fängelse: Holografiskt tillstånd. Slashs medvetande sparars på en dator för att programmeras om, men Slashs gäng bryter sig in i datorn och själ hans medvetande. Nu går han runt på gatorna som ett elektromagnetiskt hologram, han tar sig obehindrat igenom väggar och vapen kan inte stoppa honom.

Joe Lara, Evan Lurie, Michael Nouri, William Sanderson, Joseph Campanella, Tommy 'Tiny' Lister, Rod Britt

Evan Lurie, Richard Preston Jr

Action, Thriller, Science Fiction

Diskussioner om Hologram Man  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hologram Man (4 st)
RobinsTaste (Anmäl)   5/4 2015
Den här filmen var awesome! Virtual Reality, skurkar med Eye-patches och finalen-fighten med en gottig B-films fistfight. Löve it! Och William Sanderson är alltid nice!
Bumbi78 (Anmäl)   1/5 2014
Cyborgs och Virtual Reality kändes spännande och vid sidan av större mer påkostade titlar kom det en mängd B-filmer under det fula 90-talet, oftast med mycket action och fighting. Den här anser jag som sett ett gäng vara en av de "bättre". Högt tempo med gott om våld och explosioner samt nån form av berättande. Sen var de risiga effekterna inte alls så kass som de brukar vara. För gemene man är detta naturligtvis dynga utan några kvaliteér, men som skräpfilmskonnässör passerar den med ett leende. Svag nördtrea.
Waldo Trumbull (Anmäl)   29/1 2014
En typisk direkt-till-video-80-tals-action fylld med usla skådespelare, sunkiga effekter och en dialog som ger dig kalla kårar. Att den sedan är från mitten av nittiotalet hjälper ju inte direkt. Detta funkar inte ens som riktigt hjärnlös underhållning klockan tre på natten, efter ett helrör och en back.
Xenox (Anmäl)   11/8 2012
Storyn är väl sådär, men filmen är riktigt dålig.