Holy Motors

Originaltitel: Holy Motors
Regissör:Leos Carax
Utgivningsår:2012

Om Holy Motors:

Skådespelaren Oscar är i ständig förvandling när han skjutsas fram i Paris stadsmörker med en utsträckt limousin för att utföra en rad mystiska uppdrag. Varje stopp kräver att han träder in i en ny roll.

Titel: Tokyo!
År: 2013
Genre: Romantik, Thriller, Science Fiction
Film nr.: 101995
Upstream Color

Denis Lavant, Edith Scob, Eva Mendes, Kylie Minogue, Elise Lhomeau, Jeanne Disson, Michel Piccoli, Leos Carax, Nastya Golubeva Carax, Reda Oumouzoune, Zlata, Geoffrey Carey, Annabelle Dexter-Jones

Leos Carax

Drama, Science Fiction, Fantasy

Frankrike, Tyskland
Diskussioner om Holy Motors  (0 diskussioner)
Kommentarer om Holy Motors (71 st)
pufred (Anmäl)   21/1 2018
en fransk mystisk fantasyfilm om identiter, stereotyper, om film, om konst/skapande/jobb, om möten, staden,om genres och narrativ. Många underhållande scener, många rätt meningslösa, och man tänker konstant och febrilt letar efter någon form av innehåll, struktur eller samband, som jag inte hittar, utan det känns mest som massa scener staplade på varann utan dramaturgi. Denis Levant och hans förvandlingar är fantastiska. Intressant och unik. Men min känsla är att regissören vill för mycket och har ingen röd tråd.
fleurs_du_mal (Anmäl)   20/1 2018
En sorts blandning av Matthew Barney och Luis Bunuel. Mestadels långtråkig, på franskt vis.
fabbe86 (Anmäl)   18/1 2016
Nåt av det märkligaste jag sett. En tankeväckande resa.
Adoniram (Anmäl)   30/10 2015
Synnerligen speciell. Helt skruvad. Tämligen underbar.
Gordyal (Anmäl)   31/10 2014
Lavant är bra och filmen snygg. Inledningsvis är det intressant, och segmenten kontrasterar varandra på ett spännande sätt. Sedan går allt i stå, och blir mest tråkigt. Filmhistoriens lökigaste slut? (5+/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Holy Motors