Hombre

Originaltitel: Hombre
Regissör:Martin Ritt
Utgivningsår:1967

Om Hombre:

En vit man har uppfostrats av indianerna. Han har aldrig känt sig riktigt hemma i någon av världarna.

Paul Newman, Fredric March, Richard Boone, Diane Cilento, Barbara Rush, Martin Balsam

Irving Ravetch, Harriet Frank Jr

Western

Diskussioner om Hombre  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hombre (12 st)
Zebulonm (Anmäl)   2/12 2016
En bra western med en bra story o en kanonbra Newman...
Hypostas (Anmäl)   20/3 2016
Hombre var en av inspirationskällorna när Tarantino skapade The Hateful Eight och det är lätt att se varför. Inledningen med diligensfärden är riktigt bra, och Paul Newman är oväntat bra i sin roll. Men tyvärr lider filmen av en hel del brister som drar ner betyget rejält. Folk tycks inte påverkas nämnvärt av att bli skjutna i magen och en rollkaraktär glöms helt sonika bort när säcken ska knytas ihop för handlingen i slutet av filmen. Dessutom agerar vissa personer helt obegripligt korkat i flera situationer. Men totalt sett så är det en mycket sevärd film, med fin bild på den nya BD:n och den gör sig riktigt bra på stor duk.
Dutch (Anmäl)   21/6 2015
Underhållande och spännande western med en härlig story och intressanta karaktärer.
ClintanTheKing (Anmäl)   4/10 2013
Helt klart ett underhållande western-äventyr med bra skådespelare. Framförallt Newman och Cilento är bra.
Sznax (Anmäl)   25/3 2013
En tät och mycket välspelad västern. Newman är väldigt bra i titelrollen och Balsam och Marsh ger extra tyngd. Mot slutet blir filmen lite utdragen och lite väl statisk för sitt eget bästa. Samtidigt är det kanske bästa delen av filmen just p.g.a. det. Betyg 6.7
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hombre