Hook

Originaltitel: Hook
Regissör:Steven Spielberg
Utgivningsår:1991

Om Hook:

Peter Pan har vuxit till en stressad affärsman som försummar sina barn - tills de kidnappas av kapten Krok. Då börjar äventyren på nytt!

Titel: Peter Pan
Regissör: Barry Levinson
År: 1992
Genre: Komedi, Fantasy
Toys

Robin Williams, Dustin Hoffman, Julia Roberts, Bob Hoskins, Maggie Smith, Caroline Goodall, Charlie Korsmo, Amber Scott, Laurel Cronin, Arthur Malet, Isaiah Robinson, Jasen Fisher, Dante Basco, Raushan Hammond, James Madio, Thomas Tulak, Alex Zuckerman

James V Hart, Malia Scotch Marmo

Familjefilm, Äventyr, Fantasy

Med i listor: Familjefilm Top 50
Diskussioner om Hook  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hook (397 st)
Slegnirp (Anmäl)   16:08 5/5
Jag gillar den i alla fall. Den är kul. Ja, den har många brister och logiska luckor... men den är så kul! Det här i stort sett den perfekta familjefilmen.
Sture Stenhög (Anmäl)   29/9 2018
Den här borde man kanske ha sett när man var kid, men det är nog högst tveksamt om jag hade gillat den då heller. Första akten är åtminstone hyfsad, det är när de kommer till Neverland som det går nedåt, och då är det ju ändå den delen som är hela grejen med filmen. Spielberg lyckas dock sällan få mig speciellt intresserad av de världar han skapar, och han gör det sannerligen inte här heller. Trista karaktärer dessutom, och mycket till story finns det inte, man förstår också ganska snart precis vilken väg den kommer att ta. Peter Pan borde väl för övrigt bli metoo:ad för sitt första möte med sin blivande fruga
päronanton (Anmäl)   23/5 2018
Älskar äventyrsfilmer! Denna är helt underbar och med bra skådisar!
Rai (Anmäl)   9/12 2017
Den här filmen är helt enkelt sämst!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   11/10 2017
Helt ok