Betyg idag: 1 880 Besökare idag: 9 638

Originaltitel: Hooligans
Regissör:Lexi Alexander
Utgivningsår:2005

Om Hooligans:

Två månader innan examen blir journaliststudenten Matt Buckner avstängd från skolan för en överträdelse han inte gjort. Han tar sin tillflykt till London där han får bo hos sin syster Shannon och hennes man Steve. Genom Steve kommer Matt i kontakt med en grupp fotbollshulliganer. I detta sammansvetsade gäng känner Matt för första gången att han har någonstans där han passar in och är del av en gemenskap. Han går helt upp i denna nya värld, en värld som består av fotboll, våld och blind lojalitet. Frågan är hur långt Matt är villig att gå för sina nya vänner?
Se filmen på CDON

Originaltitel: Awaydays
Regissör: Pat Holden
År: 2009
Awaydays

Elijah Wood, Charlie Hunnam, Claire Forlani, Marc Warren, Leo Gregory, Henry Goodman, Geoff Bell, Rafe Spall, Kieran Bew, Ross McCall, Francis Pope, Christopher Hehir, Terence Jay

Lexi Alexander, Dougie Brimson, Josh Shelov

Drama, Kriminalare

Green Street HooligansThe Yank

USA, Storbritannien

Recension Hooligans

- Shaun sätter betyg 3 och skriver:
Efter att Matt Buckner, som spelas av Elijah Wood, blivit relegerad från det amerikanska universitetet Harvard, efter att felaktigt ha blivit misstänkt för droginnehav, bestämmer han sig för att resa till England och London för att träffa sin syster. Hennes mans bror, Pete Dunham, är fotbollshuligan i West Hams firma Green Street Elite. Matt lär känna Pete och blir på det sättet involverad i huliganvärlden...

Recension av Hooligans - Läs hela!

Diskussioner om Hooligans  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hooligans (560 st)
mammene (Anmäl)   08:43 5/5
En fotbollsfilm för den ofrälse! Som jag tyckte mycket om, även om det utfördes med mycket våld, men om man med det har ett syfte, som jag tycker de har här så behövs nog hela bilden. Sedan var inte allt svart eller vitt, ont eller gott, det finns något i de flesta människor som går att förstå, sedan kan det uttryckas på olika vis. Något jag tänker är, att det är lätt att trassla in sig, men svårare att trassla sig ur! En film som följer med.
Sture Stenhög (Anmäl)   17:33 3/5
Den har onekligen en del brister den här filmen, det finns t.ex en del grejer i manuset som man får försöka ha överseende med, och hela grejen med firmorna är i grunden ganska töntig egentligen, men jag faller för det här ändå. Som en person med ett osunt stört intresse för brittisk fotboll, så är det väldigt kul med en film som utspelar sig i den här miljön, och det är en intressant värld att få en inblick i. Jag tycker också att man har hittat en bra balans där det aldrig moraliseras och där man inte är rädd för att visa vari lockelsen ligger med det här, samtidigt som det knappast är en glamourisering heller, baksidorna är tydliga för alla att se. Jag gillar dessutom karaktärerna, och jag tycker att Elijah Wood fungerar väldigt bra i den här rollen. Jag är hela tiden fullt engagerad i hans resa, och det är lätt att se varför han dras in i den här världen. Men mest av allt är det här helt enkelt bra underhållning, det här var andra gången jag såg den och jag kommer säkert se den flera gånger till
PeterTheW (Anmäl)   2/11 2015
Gillade det. Kul att se Hunnam i en tidig roll.
Dicken96 (Anmäl)   5/9 2015
Se Football Factory istället, den är bättre