Hopp

Originaltitel: Hop
Regissör:Tim Hill
Utgivningsår:2011

Om Hopp:

Fred är en arbetslös slöfock som av misstag kör på Påskharen med sin bil och blir tvungen att ta hand om honom medan han återhämtar sig. Medan Fred kämpar med att ha världens värsta gäst boende hos sig, lär de sig båda vad som krävs för att bli vuxen.

Titel: Smurfarna
Regissör: Peter Markle
År: 2009
Genre: Kriminalare, Romantik, Thriller, Mysterium
På slaget tolv
Titel: Rudolf med den röda mulen
Originaltitel: Rudolph the Red-Nosed Reindeer: The Movie
Regissör: William R Kowalchuk Jr
År: 1998
Genre: Familjefilm, Äventyr
Rudolf med den röda mulen

James Marsden, Elizabeth Perkins, Gary Cole, David Hasselhoff, Kaley Cuoco, Hank Azaria (röst), Hugh Laurie (röst), Chelsea Handler, Russell Brand (röst), Tiffany Espensen

Cinco Paul, Ken Daurio, Brian Lynch

Komedi, Animerad, Familjefilm, Fantasy

Diskussioner om Hopp  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hopp (30 st)
smichael (Anmäl)   17:28 7/1
Skräp. Precis som Lotso är inne på känner man noll sympati för de bägge huvudkaraktärerna. Blir änna rätt svårt att engagera sig då..
Tatty (Anmäl)   17/9 2018
Väldigt bra och rolig! Kul och intressant handling i filmen! Gillar James Marsden i filmen!
Krille80 (Anmäl)   9/1 2015
Detta var egentligen en film jag hade tänkt hoppa över men så blev det så att jag såg den med mina 10-åriga elever. Vi såg den med svenskt tal vilket jag egentligen inte gillar. I detta sällskap blev nog filmen bättre än den egentligen är. Filmen har viss charm men historien är ooriginell och inte särskilt stark. 2+
Lotso (Anmäl)   12/7 2014
Detta var seriöst en tuff sittning för mig den bara gick och gick och gick och tog aldrig slut kändes det som. Låt oss börja med våra två huvudkaraktärer. Först så har vi E.B. en tonårs hare som inte vill vara påskharen och vill istället spela trummor och där tog den beskrivningen slut. Det är chockerande att det är allt man fick veta om huvudpersonen i denna filmen. Han gillar att spela trummor och vill göra en karriär av det än att vara påskharen. WOW vilka fantastiska personligheter jag får veta om våra huvudperson i en 90min lång film. Ingen karaktärsutveckling, ingen sympati jag vet ingenting om E.B. så varför ska jag då bryr mig om honom. Det hjälper heller inte att han är en hel del jobbig och beter sig lite som Elliot ifrån Open Season en annan animerad film som sög. Men vad med vår andra huvudperson spelad av James Marsden? Han är arbetslös och letar efter jobb och beslutar sig sedan för att låta E.B. stanna hos honom efter ett "oväntat" möte och i slutet blir han den nya påskharen.... Okej de sistnämnda lär låta väldigt konstigt och det är det bara försök lev med det de förklaras heller inte riktigt varför eller bra i filmen heller. Men fanns där någon personlighet här? Nej bara vad karaktären går igenom under filmens gång. Nä just det denna filmen har glömt bort det viktigaste i en film att skapa en personlighet åt huvudpersonen. Det är verkligen chockerande att man inte får veta någonting om huvudpersonerna i denna filmen och där finns inga ursäkter barnfilm eller inte så ska där alltid finnas det i en film. Hur ska jag kunna bry mig om vad som händer i filmen när jag inte ens får veta hur våra huvudpersoner är? Sedan har vi skurken som är en stor kyckling som vill vara påskharen istället och vill ge världens barn frön och maskar istället och snälla undra inte varför för filmen är alldeles för lat för att vilja förklara saker och där finns heller inte riktigt något motiv bakom varför han vill göra detta. Humorn och handlingen var bottennapp där humorn inte var rolig jag skrattade bara åt två skämt där ena involverade Kina och andra Avatar och handlingen är väldigt kliché och väldigt fattigt. Filmen ger ingen som helst påskkänsla vilket jag åtminstone förväntade mig i den men jag fick seriöst en större påskkänsla från Rise of the Guardians som utspelar sig 3-2 dagar innan påsk än den här filmen. Filmens budskap i slutändan var också något av de värsta. Filmen lär ut barnen att din förälder älskar inte dig fören du har ett stort/känt/viktigt jobb. Vad fan är det för läxa att lära ut barn? Men helt ärligt vad kan jag förvänta mig av regissören bakom Muppets In Space, Gustaf 2 och Alvin & Gänget?
Taandborste (Anmäl)   12/4 2014
Väldigt söt och det är fint med allt godis i fabriken på Påskön, men speciellt bra är den väl inte.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hopp
Se filmen