Hör upp, blindstyre!

Originaltitel: See No Evil, Hear No Evil
Regissör:Arthur Hiller
Utgivningsår:1989

Om Hör upp, blindstyre!:

Wally är grov, provocerande och blind. Dave är lugn, hövlig och döv. Var för sig är de vandrande katastrofer, men tillsammans, då är de än värre! När ett mord begås är de båda de enda vittnena. Problemet är bara att Wally inte såg det och att Dave inte hörde det... Nu misstänks de istället för mordet..

Titel: Chicagoexpressen
Originaltitel: Silver Streak
Regissör: Arthur Hiller
År: 1976
Genre: Komedi, Action, Kriminalare
Chicagoexpressen
Titel: Se upp igen blindstyre!
Originaltitel: Another You
Regissör: Nadia Tass
År: 1991
Genre: Komedi, Kriminalare, Mysterium
Rena rama turen

Gene Wilder, Richard Pryor, Joan Severance, Kevin Spacey, Alan North, Anthony Zerbe, Louis Giambalvo, Kirsten Childs, Lauren Tom, Hardy Rawls, Tonya Pinkins

Eliot Wald, Arne Sultan, Earl Barret, Marvin Worth, Andrew Kurtzman, Gene Wilder

Komedi, Action, Kriminalare

Med i listor: 80-tal Top 50, Startpaket 1
Diskussioner om Hör upp, blindstyre!  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hör upp, blindstyre! (83 st)
Tatty (Anmäl)   20:52 17/3
Annorlunda knäpp komedi som känns lite rörigt men ändå ganska rolig men nja iallafall. Fick mig att skratta iaf åt denna dåliga humor/komedin i filmen.
Filmfantast86 (Anmäl)   14/10 2017
ingen höjdare
lilebroer (Anmäl)   30/4 2017
Jag ska inte vara så krass att jag påstår att jag varken velat se eller ha hört See No Evil, Hear No Evil men det är bannemig inte långt ifrån. Wilder och Pryor försöker förtvivlat ge liv till ett rätt så trubbigt och stelt manuskript, som utöver en bra grundidé saknar det mesta som behövs för att nå ett bra slutresultat. När man sedan blandar in en intetsägande konstnärligt utförande från det visuella teamet, ja då får man i slutänden en högst medioker filmupplevelse. Och om det är något jag hatar mest här i världen så är det en film som man varken kan skratta eller gråta - både med och åt. För mig är det de största sveket som en produktion kan ge sin publik, ett bedrägeri som See No Evil, Hear No Evil är högst skyldiga till.
wasteoftime (Anmäl)   8/4 2017
En väldigt underlig film på många vis, men som funkar, tack vare Gene Wilder och Richard Pryor som stundtals är så roliga så att det nästan är svårt att förstå. Vissa scener är genialiska, och andra, ja, de är inte lika genialiska. Också lite intressant hur lika Gene Wilder och Dustin Hoffman faktiskt är. Men, så filmen, det är roligt för det mesta, med vissa luckor, och det räcker gott till en tvåa, men inte längre.
Ful_fisk (Anmäl)   17/9 2016
"I suppose a fuck's out of the question" Ett par riktigt jävla roliga bitar håller ihop denna trevlig komedi. Gene Wilder är bra, men det är ändå Richard Pryor som står för de bästa bitarna. Klart sevärt!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hör upp, blindstyre!