Betyg idag: 1 072 Besökare idag: 4 790

Originaltitel: El Espanto surge de la tumba
Regissör:Carlos Aured
Utgivningsår:1973

Om Horror from the Tomb:

En häxmästare väcker döda till liv och använder dem som slavar för att finna resterna av hans kropp.

Paul Naschy, Helga Liné, Emma Cohen, Víctor Alcázar, Betsabé Ruiz, María José Cantudo, Elsa Zabala, Esther Santana, Cristina Suriani

Paul Naschy

Skräck

Horror Rises from the Tomb, Mark of the Devil 4

Spanien

Recension Horror from the Tomb

- Rubbermonster sätter betyg 3 och skriver:
Enligt Naschy själv så skrev han manuset på två dagar på uppdrag av en producent som ville ha ut en skräckfilm snabbt och filmen spelade in under mycket kort tid i Naschys egna hus. Som tur är så är Carlos Aured en såpass kompetent regissör att man aldrig märker detta, annat än att handlingen ibland kan kännas aningen splittrad och att det ibland inte finns någon tillräckligt stark brygga mellan olika...

Recension av Horror from the Tomb - Läs hela!

Diskussioner om Horror from the Tomb  (0 diskussioner)
Kommentarer om Horror from the Tomb (9 st)
EvilNed (Anmäl)   20:44 21/3
Zombiescenen är helt klart creepy. Dock alldeles för kort.
Gordyal (Anmäl)   3/4 2018
Här händer det grejer! Paul Naschy vräker på som femhundraårig trollkarl med och utan kropp. Med sig har han en lika gammal trollkvinna som inte gillar att klä sig för varmt. Men det är så klart inte allt. Vi bjuds även på "lokalbefolkning" och zombies, halshuggningar och hagelbrakare, hel- och halvnakna kvinnor, teleporteringar och fladdrande slängkappor. Kort och gott så är det roligt mest hela tiden. Däremot var jag inte helt förtjust i filmens stämning som luktade för mycket Hammer. (9-/15)
Bumbi78 (Anmäl)   18/11 2011
Tråkig, osammanhängande och allmänt dammig rysare som ändå började hyfsat. Trots en del blod och annat skoj kunde jag inte tycka om den det minsta.
Ondskapt (Anmäl)   24/7 2010
Skön mysrysare som ser läcker ut och med en härligt småkorkad intrig med zombies och onda trollkarlar.
idd (Anmäl)   26/5 2009
korkat, osammanhängande å dumt.. en del scener verkar de faktiskt ha ansträngt sig lite med men många scener e bara ett jävla hopraffs.. en naschy helt enkelt!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Horror from the Tomb