Hors Satan

Originaltitel: Hors Satan
Regissör:Bruno Dumont
Utgivningsår:2011

Om Hors Satan:

En udda man lever ett isolerat liv i en liten by tills ett mirakel avslöjar en tidigare osedd sida hos honom.

David Dewaele, Alexandra Lemaitre, Valérie Mestdagh, Sonia Barthelemy, Christophe Bon, Juliette Bacquet, Aurore Broutin

Bruno Dumont

Drama

L'empire, Outside Satan

Frankrike
Diskussioner om Hors Satan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hors Satan (2 st)
Lilla prinsen (Anmäl)   19/11 2013
För moralfilosofen mycket fnosk för pengarna, det hela är också ganska töntigt och uppenbart. Men några scener fungerar ändå rätt bra, om än så är den stora behållningen de vackra landskapen och människorna.
JimCarrey (Anmäl)   26/1 2013
Den här filmen kombinerar väldigt trovärdig beskrivning av personer och situationer med välutvecklad tematik, t.ex. rätt och fel och hur relativ den skalan kan vara, med fullständigt absurda element som är svåra att redovisa för. Lite blandnng av bibeln och socialrealism eller nånting. Sammanlagt en klar fyra för tydliga och originella poänger