12 Strong

Originaltitel: 12 Strong
Regissör:Nicolai Fuglsig
Utgivningsår:2018

Om 12 Strong:

Under de svåra dagarna efter 9/11 utses en amerikansk special force-trupp - ”Gröna baskrarna” - ledd av kapten Mitch Nelson, till att vara den första amerikanska truppen som skickas till Afghanistan på ett extremt farligt uppdrag. På plats i de otillgängliga bergen måste de övertyga den norra alliansens krigsherre, general Dostum, att gå samman med dem för att bekämpa den gemensamma motståndaren: talibanerna och deras al Qaida-allierade.

Chris Hemsworth, Michael Shannon, Michael Peña, Navid Negahban, Trevante Rhodes, Geoff Stults, Thad Luckinbill, Austin Hébert, Austin Stowell, Ben O'Toole, Kenneth Miller, Kenny Sheard, Jack Kesy, Rob Riggle, William Fichtner, Arshia Mandavi, Elsa Pataky

Peter Craig, Ted Tally

Drama, Action, Krig

12 Strong - The Declassified True Story of the Horse Soldiers

Diskussioner om 12 Strong  (0 diskussioner)
Kommentarer om 12 Strong (12 st)
Bumbi78 (Anmäl)   12:09 20/1
Thor åker och krigar i Afghanistan. Trots att iaf jag sedan länge tröttnat på såna här filmer är den åtm välgjord - iallafall om man vill ha en actionfylld krigsfilm.
Sir_Lord (Anmäl)   23:08 18/1
Redig usapropagande. Gör sig okej för stunden om man vill se massa pang pang
Barneyk (Anmäl)   29/12 2018
Jag är så jävla trött på amerikanska macho soldater och den destruktiva manliga gemenskapen som hyllas i sådana här filmer. Usch fy och blä.
Robkiller (Anmäl)   15/10 2018
Ren amerikanpropaganda... en massa skjutande i Afganistan.. slut... fanns inte mycket vettigt att se här.
Adoniram (Anmäl)   8/8 2018
12 amerikanska soldater mot 15 000 talibaner, hur ska det sluta? Om du inte kan gissa så se för all del filmen om du inte har något bättre för dig. Behöver inte vara mycket bättre.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 12 Strong