Betyg idag: 1 958 Besökare idag: 7 022

Originaltitel: Legends of the Fall
Regissör:Edward Zwick
Utgivningsår:1994

Om Höstlegender:

En svepande och episk berättelse om överste Ludlow som ensam uppfostrar sina tre söner i sekelskiftets amerikanska västern. De tre bröderna är oskiljaktiga, ända tills Susannah kommer in i familjen.

Titel: Dansar med vargar
Regissör: Kevin Reynolds
År: 2002
Genre: Drama, Action, Romantik, Thriller, Äventyr
Greven av Monte Cristo

Brad Pitt, Anthony Hopkins, Aidan Quinn, Julia Ormond, Henry Thomas, Christina Pickles, Karina Lombard, Gordon Tootoosis, Tantoo Cardinal, Paul Desmond, Robert Wisden, John Novak, Kenneth Welsh, Bill Dow, Sam Sarkar, Nigel Bennett, David Kaye

William D Wittliff, Susan Shilliday

Drama, Romantik, Western, Krig

Recension Höstlegender

- cineasten89 sätter betyg 4 och skriver:
Det är en omtalad film, och en film som förknippar med Brad Pitt, och så Anthony Hopkins. I hela rollistan finns det geniala skådespelare, som Aidan Quinn som äldsta brodern Alfred, Henry Thomas (mest känd som pojken Elliott i E.T.) som yngsta brodern Samuel samt Eric Johnson (spelar Whitney i TV serien Smallville) i en liten biroll som mellersta brodern, tonårige Tristan (Pitts roll som vuxen). ...

Recension av Höstlegender - Läs hela!

Med i listor: Western Top 50
Diskussioner om Höstlegender  (0 diskussioner)
Kommentarer om Höstlegender (312 st)
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
Efter en seg inledning utvecklar det här sig till en mycket gripande men kanske lite väl pompös historia. En snyftfilm med mycket vackra bilder och ett hyggligt foto. Sevärd.
kakbakarn (Anmäl)   28/10 2016
Den vilda frihetstörstande mannen som lämnar folk bakom sig gång på gång och ändå är filmens sönderromantiserade hjälte. Halvfräscht, kanske. Sen dessa blaffiga sentimentala stråkar som aldrig kan vara tysta. Ovanpå det har vi den osköna indianromantiseringen, konstant voice over (samtidigt som musiken för maximal emotionell manipulering), vapenglorifiering och gud vet vad. Men vafan, den är ju ändå lite trevlig att böla/himla sig igenom, med några skådisar jag alltid varit svag för. Två eller tre i betyg?
Starkbröl (Anmäl)   7/8 2016
Män gör upp med kraftiga handslag. Män kramar varandra. Män rider över prärien. Män stirrar på varandra med stålhårda blickar. Män tittar trånande på kvinna. Män reser över haven för att ta kraftiga handslag på andra män med stålhård blick. Män sviker. Män kommer ridande från havet över prärien för att stirra på andra män med stålhård blick för att de trånar efter kvinna. Män lider med plutande läppar. Män skjuter varandra. Män kramar varandra igen. Stålhårt.
Sarakin76 (Anmäl)   6/2 2016
storslagen film som leverer fin musikk, fint foto og gode skuespillere.
staynow (Anmäl)   9/1 2016
I´m disappointed in you Hopkins. How could you sink so low to be a part of this lousy movie.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Höstlegender