Betyg idag: 1 288 Besökare idag: 5 829

Originaltitel: Legends of the Fall
Regissör:Edward Zwick
Utgivningsår:1994

Om Höstlegender:

En svepande och episk berättelse om överste Ludlow som ensam uppfostrar sina tre söner i sekelskiftets amerikanska västern. De tre bröderna är oskiljaktiga, ända tills Susannah kommer in i familjen.

Titel: Dansar med vargar
Regissör: Kevin Reynolds
År: 2002
Genre: Drama, Action, Romantik, Thriller, Äventyr
Greven av Monte Cristo

Brad Pitt, Anthony Hopkins, Aidan Quinn, Julia Ormond, Henry Thomas, Christina Pickles, Karina Lombard, Gordon Tootoosis, Tantoo Cardinal, Paul Desmond, Robert Wisden, John Novak, Kenneth Welsh, Bill Dow, Sam Sarkar, Nigel Bennett, David Kaye

William D Wittliff, Susan Shilliday

Drama, Romantik, Western, Krig

Recension Höstlegender

- annihilat0r sätter betyg 4 och skriver:
Jag rekommenderar kommande tittare att starta "Höstlegender" med ett öppet och hängivet sinne. Lyckas du få till det, behöver du bara luta dig tillbaka och njuta av den mest kompletta Western-upplevelsen som existerar.

Recension av Höstlegender - Läs hela!

Med i listor: Western Top 50
Diskussioner om Höstlegender  (0 diskussioner)
Kommentarer om Höstlegender (314 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   19:05 18/10
trist
Stygga-Vargen (Anmäl)   01:25 3/8
Allmänt seg och tråkig även om den har sina stunder. Skådisarna gör bra ifrån sig.
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
Efter en seg inledning utvecklar det här sig till en mycket gripande men kanske lite väl pompös historia. En snyftfilm med mycket vackra bilder och ett hyggligt foto. Sevärd.
kakbakarn (Anmäl)   28/10 2016
Den vilda frihetstörstande mannen som lämnar folk bakom sig gång på gång och ändå är filmens sönderromantiserade hjälte. Halvfräscht, kanske. Sen dessa blaffiga sentimentala stråkar som aldrig kan vara tysta. Ovanpå det har vi den osköna indianromantiseringen, konstant voice over (samtidigt som musiken för maximal emotionell manipulering), vapenglorifiering och gud vet vad. Men vafan, den är ju ändå lite trevlig att böla/himla sig igenom, med några skådisar jag alltid varit svag för. Två eller tre i betyg?
Starkbröl (Anmäl)   7/8 2016
Män gör upp med kraftiga handslag. Män kramar varandra. Män rider över prärien. Män stirrar på varandra med stålhårda blickar. Män tittar trånande på kvinna. Män reser över haven för att ta kraftiga handslag på andra män med stålhård blick. Män sviker. Män kommer ridande från havet över prärien för att stirra på andra män med stålhård blick för att de trånar efter kvinna. Män lider med plutande läppar. Män skjuter varandra. Män kramar varandra igen. Stålhårt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Höstlegender