Höstlegender

Originaltitel: Legends of the Fall
Regissör:Edward Zwick
Utgivningsår:1994

Om Höstlegender:

En svepande och episk berättelse om överste Ludlow som ensam uppfostrar sina tre söner i sekelskiftets amerikanska västern. De tre bröderna är oskiljaktiga, ända tills Susannah kommer in i familjen.

Titel: Dansar med vargar
Regissör: Kevin Reynolds
År: 2002
Genre: Drama, Action, Romantik, Thriller, Äventyr
Greven av Monte Cristo

Brad Pitt, Anthony Hopkins, Aidan Quinn, Julia Ormond, Henry Thomas, Christina Pickles, Karina Lombard, Gordon Tootoosis, Tantoo Cardinal, Paul Desmond, Robert Wisden, John Novak, Kenneth Welsh, Bill Dow, Sam Sarkar, Nigel Bennett, David Kaye

William D Wittliff, Susan Shilliday

Drama, Romantik, Western, Krig

Recension Höstlegender

- annihilat0r sätter betyg 4 och skriver:
Jag rekommenderar kommande tittare att starta "Höstlegender" med ett öppet och hängivet sinne. Lyckas du få till det, behöver du bara luta dig tillbaka och njuta av den mest kompletta Western-upplevelsen som existerar.

Recension av Höstlegender - Läs hela!

Med i listor: Krig Top 50, Western Top 50
Diskussioner om Höstlegender  (0 diskussioner)
Kommentarer om Höstlegender (316 st)
andersg (Anmäl)   2/6 2018
En god berättelse, ursprungligen författat av Jim Harrisson. Det märks att det finns något stort bakom, men kompromisserna Zwick måste göra för att banta ner denna trilogi till dryga två timmar film är allt för många. Något saknas men ändå känns det för långt. Stråkarna är tyvärr för mycket. Pitt gör en bra presation i den här filmen som må vara Tarantinos inspiration till Pitts betydligt senare roll i Inglorious Basterds. Den här filmen har någon typ av värde men skulle säkerligen gjort sig bättre som serie.
Rai (Anmäl)   17/12 2017
Nä, tycker inte alls om den här filmen...
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
trist
Stygga-Vargen (Anmäl)   3/8 2017
Allmänt seg och tråkig även om den har sina stunder. Skådisarna gör bra ifrån sig.
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
Efter en seg inledning utvecklar det här sig till en mycket gripande men kanske lite väl pompös historia. En snyftfilm med mycket vackra bilder och ett hyggligt foto. Sevärd.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Höstlegender