Betyg idag: 1 988 Besökare idag: 5 821

Originaltitel: The Hot Chick
Regissör:Tom Brady
Utgivningsår:2002

Om Hot Chick:

17-åriga Jessica Spencer är just så odräglig, som bara pluggets populäraste tjej kan vara. Hon är snygg, smart och dejtar killen alla vill ha. Men en morgon får hon sitt livs chock - en förbannelse har förvandlat henne till en sluskig 30-årig man. Medan Jessica får en omtumlande inblick i grabbarnas värld, börjar en vild jakt mot tiden för att hitta ett sätt att häva förbannelsen. Jessica har nämligen bestämt sig för att vinna skolans cheerleadertävling och ta tillbaka sin snygge pojkvän. Något som lär bli svårt så länge hon är fångad i en medelålders manskropp.
Se filmen på Netflix

Originaltitel: Tenkôsei: Sayonara anata
Regissör: Nobuhiko Obayashi
År: 2007
Switching - Goodbye Me

Rob Schneider, Anna Faris, Adam Sandler, Matthew Lawrence, Rachel McAdams, Sam Doumit, Alexandra Holden, Robert Davi, Melora Hardin, Michael O'Keefe, Eric Christian Olsen, Maritza Murray, Ashlee Simpson, Angie Stone, Jodi Long, Fay Hauser

Tom Brady, Rob Schneider

Komedi, Romantik, Fantasy

Recension Hot Chick

- Mareld sätter betyg 4 och skriver:
Jag vill försöka hävda att Hot Chick ändå är en komedi som höjer sig över det amerikanska filmproduktionsbolaget Happy Madison Productions snitt. Nu är väl jag inte direkt något fan av den amerikanske filmkomikern Robert Michael "Rob" Schneider. Av de tio filmer jag sett har nio ettor. Eftersom jag tycker direkt illa om Adam Sandler så vill jag dessutom ingenting hellre än att sätta en etta på den...

Recension av Hot Chick - Läs hela!

Diskussioner om Hot Chick  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hot Chick (493 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/11 2016
Stundvis är den ganska rolig men som helhet är det här inte mycket att hänga i granen. Svag 2:a.
Sture Stenhög (Anmäl)   13/11 2016
Någon gång skulle man väl se den här också. Det är dock nästan lite svårt att såga en film som så tydligt ber om att bli sågad, och efter alla år som jag har byggt upp den här i mitt eget huvud, så hade jag nog kanske väntat mig något ännu mer flippat. Här finns emellertid några scener med ofattbart usel Rob Schneider-humor, och som så många gånger förr slår det över i antihumor, och det är alltid svårt att betygsätta. Men mestadels är det trött humor som går ut på något i stil med att män dricker öl och tjejer dricker fruktiga drinkar. Inte direkt skitkul. Det finns dock ett roligt pedofilskämt här, så lite cred för det. Att analysera storyn är kanske överkurs, men mycket till logik finns det iaf inte och saker mest bara händer så att Rob ska få vara Rob. Ta bara en sådan sak som huvudpersonen introduceras som en riktig bitch, något som filmen sen helt tycks glömma bort efter 15-20 minuter. Vi förväntas hålla på henne ändå. Vad säger det för övrigt om killen att han är tokförälskad i en så osympatisk människa? Men jag antar att jag la mer tanke på manuset nu än vad Rob och gänget gjorde när de skrev det. Jag gillar hursomhelst både kroppsbytarkomedier och high school-film, så det här var ganska underhållande nästan av sig självt. Att man slängt in Rob Schneider i det hela blir väl både ett plus och ett minus på samma gång
energitjuven (Anmäl)   16/1 2016
Håller inte längre.
Krille80 (Anmäl)   30/10 2014
Ännu en film i Sanders/Schneiders komedi-serie, som denna gång återupplivar BIG eller "byta kropp"-vågen från 80-talet. Välspelat och kul i stort sett samma stil och anda som parets tidigare filmer. Dock har även Hot Chick drabbats av Hollywood-pesten, dvs. sliskiga och tillrättalagda lyckliga slut fulla av svårsvalda moralkakor.
dileva (Anmäl)   29/8 2014
Bästa "tjejfilmen" nånsin skådats. Underbara skämt och en fängslande historia! <3 SE DEN!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hot Chick