Hot Fuzz

Originaltitel: Hot Fuzz
Regissör:Edgar Wright
Utgivningsår:2007

Om Hot Fuzz:

Nicholas Angel är Londons bästa polis och haffar fyra gånger så många brottslingar som sina kollegor. Eftersom hans arbetsmoral får de andra att framstå som en bunt slashasar, blir han omplacerad till den slumrande landsortsstaden Sandford, som nästan helt saknar brottslighet. Men plötsligt drabbas Sandford av en rad olyckor och Angel vädrar morgonluft.

Titel: Shaun of the Dead
Regissör: Eli Craig
År: 2010
Genre: Komedi, Skräck
Tucker & Dale vs Evil

Simon Pegg, Nick Frost, Jim Broadbent, Timothy Dalton, Paddy Considine, Rafe Spall, Olivia Colman, Kevin Eldon, Karl Johnson, Bill Bailey, Edward Woodward, Billie Whitelaw, Stuart Wilson, Paul Freeman, Rory McCann, David Bradley (II), Adam Buxton

Simon Pegg, Edgar Wright

Komedi, Action, Kriminalare

Storbritannien

Recension Hot Fuzz

- bmo sätter betyg 4 och skriver:
Simon Pegg och Edgar Wright slog igenom riktigt ordentligt med zombiekomedin Shaun of the Dead. Filmen flörtade vilt med andra filmer i genren och lyckades på ett bra sätt balansera mellan fånroligt och spännande. Duons senaste film utspelar sig i polismiljö och efter Shaun of the Dead som jag älskade så var mina förväntningar högt uppskruvade. Nicholas Angel är Londons bästa, hårdaste och effektivaste...

Recension av Hot Fuzz - Läs hela!

Diskussioner om Hot Fuzz  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hot Fuzz (775 st)
dudson (Anmäl)   21:09 19/9
Tid typisk brittisk torr svart humor komedi som verkligen är grymt välgjord och rolig. Dalton är klockren i sitt charmiga sätt. Storyn är guld även den. En film som verkligen ökar efter varje sekund som går...
deswhip (Anmäl)   23:59 4/8
Bästa scenen: "Nothing like a bit girl on girl! :D"
EvilNed (Anmäl)   22/12 2016
Jag vill bara säga att jag sett denna filmen säkert 10 gånger och den tappar fan aldrig. Den är genomarbetat som något jag aldrig sett förut. Varenda sekund i filmen är utstuderad för att få en pay off längre fram, eller för att ge pay off till något som planterats tidigare. Inte en filmruta är bortkastad.
Nihilus (Anmäl)   12/4 2016
Är väl den bästa av Simon Peggs filmer kanske. Inte riktigt min humor dock, tvåan är inte långt borta.
need_sleep (Anmäl)   10/5 2015
Lite kul var den allt... men inget som satte några djupare spår. Lite oväntad sista tredjedel i filmen :-) Får dock nöja sig med en 2:a
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hot Fuzz
Se filmen