Hot Shots! 2

Originaltitel: Hot Shots! Part Deux
Regissör:Jim Abrahams
Utgivningsår:1993

Om Hot Shots! 2:

Topper Harley har dragit sig tillbaka till ett buddistiskt kloster, hans inkompetente före detta chef jobbar vidare i Vita Huset och ett gäng med amerikaner som hålls gisslan i Mellanöstern behöver räddas! Topper är den ende som kan klara av jobbet men han är knäckt av att hans flickvän har gjort slut - tills en vacker CIA-agent får upp honom i sadeln igen.

Titel: Hot Shots! Höjdarna!
Originaltitel: Hot Shots!
Regissör: Rick Friedberg
År: 1996
Genre: Komedi, Action
Spy Hard

Richard Crenna, Charlie Sheen, Miguel Ferrer, Rowan Atkinson, Lloyd Bridges, Brenda Bakke, Valeria Golino, Mitch Ryan, Michael Colyar, Ryan Stiles, David Wohl, Jerry Haleva

Jim Abrahams, Pat Proft

Komedi, Action, Krig

Hot shots II

Med i listor: Krig Top 50, Krigskomedier, Parodier
Diskussioner om Hot Shots! 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hot Shots! 2 (353 st)
Rai (Anmäl)   23/1 2018
Når inte fram till en 3:a..... snarare en stark etta, eller svag 2.. hur som helst ibland kanske man drar på munnen...
yrkeschaufföre (Anmäl)   5/1 2016
Den var bättre förr men håller ändå ganska hög standard i spoof-genren.
JeremyClarkson (Anmäl)   5/7 2015
Påkostad film med riktigt billiga försök till humor. Såg den enbart för Raye Hollitt och Shelley Beattie, men tji fick jag för de syntes bara i bild partiellt och i en halv sekund ungefär.
Krille80 (Anmäl)   30/10 2014
En härlig uppföljare! Nu driver man med filmer som Rambo och Star Wars. Precis min humor. Lägg märke till att Charlie Sheen fick slita drygt ett halvår i gymmet för att komma i form till den här filmen.
spiel mit mir (Anmäl)   24/9 2014
Riktigt bra! Och är strået vassare än ettan tycker jag, även om båda håller hög klass. Har svårt att ge komedier av det här parodisnittet högre betyg, men den här är den bästa i sin genre tycker jag.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hot Shots! 2