Hotel

Originaltitel: Hotel
Regissör:Mike Figgis
Utgivningsår:2001

Om Hotel:

The Hungarian Palace Hotel i Venedig gästas av ett filmteam som spelar in en dogmafilm, en nöjesreporter som bevakar inspelningen, en lönnmördare och kannibaler.

Burt Reynolds, Rhys Ifans, Saffron Burrows, Jason Isaacs, Lucy Liu, Salma Hayek, Julian Sands, Mía Maestro, Chiara Mastroianni, Laura Morante, David Schwimmer, Ornella Muti, Danny Huston

Mike Figgis, John Webster

Komedi

Italien, Storbritannien
Diskussioner om Hotel  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hotel (6 st)
KyLLo (Anmäl)   16/1 2013
Filmen har inte många likheter med Hostel förutom titeln. Det är experimentell estetisk erotik och mystik, snarare än skräck.
Horror lover (Anmäl)   7/10 2009
Men sen så gjordes denna tidigare än hostel. óÒ
Halofreak92swe (Anmäl)   18/8 2009
Titeln låter som en dålig rip-off av Hostel.
Pol Put (Anmäl)   7/7 2009
Fruktansvärt kvasi av folk som låtsas kunna "konst" vilket mest leder till arty farty-smörja som skulle setts som skittufft nångång kring 1993. Känns faktiskt mest som ett filmprojekt av en grupp nionde-klassare som har fått 500:- i budget från rektorn.
Morty_man (Anmäl)   21/1 2008
Konst! Fyfan va grym den här va, man måste nog se om den dock, för att förstå allt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hotel