Hotel Mumbai

Originaltitel: Hotel Mumbai
Regissör:Anthony Maras
Utgivningsår:2018

Om Hotel Mumbai:

En skildring av terrorattackerna i Bombay 2008 som fokuserar på attackernas offer och överlevare.

Armie Hammer, Dev Patel, Nazanin Boniadi, Tilda Cobham-Hervey, Anupam Kher, Jason Isaacs, Sachin Joab, Suhail Nayyar, Natasha Liu Bordizzo, Angus McLaren, Amandeep Singh, Alex Pinder, Vipin Sharma, Gaurav Paswala, Carmen Duncan, Nagesh Bhonsle

John Collee, Anthony Maras

Drama, Thriller, Biografi

Australien, USA, Indien
Diskussioner om Hotel Mumbai  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hotel Mumbai (4 st)
Jaganatha (Anmäl)   23:23 28/6
Jason Isaacs ryss känns lite karikerad, men annars är skildringen av detta spektakulära, jihadistiska terrordåd i Bombay 2008 omskakande och förmodligen inte alltför långt ifrån det verkliga skeendet. Slutet är dock lite väl sockrigt för min smak, men framför allt fungerar interaktionen mellan terroristerna på punjabi vilka för en gångs skull inte framstår som fullständigt obegripliga monster, även om det de gör naturligtvis är monstruöst.
PeterTheW (Anmäl)   21:02 19/6
Det är stadigt och nervigt. Möjligen tycker jag det är synd att man sparat in på exteriörer, man får aldrig riktigt känslan av precis HUR stort hotellet egentligen är och manuset hade nog behövt ses över lite, främst den "coola" Isaascs-ryssen. Men jag gillade det ändå skarpt. Stark trea!
Engravadlax (Anmäl)   00:26 9/6
Har bara småsaker att klaga på egentligen, som någon enstaka mindre bra statist, inte helt övertygande CG eller en smärre miss i manus. Överlag rätt stadig film.
Merwinna (Anmäl)   01:53 29/4
Nej, det här var inte bra. Dels var det för lågbudget för att skildra en sådan här händelse. Man fick bara se rummen och korridorerna på hotellet, inga exteriörer, inget utanför överhuvudtaget utom på TV-nyheterna som personerna i filmen tittar på. Och dels var filmen för långsam, och det var för mycket filosofiska resonemang och väldigt utdragna scener i "alternativa" vinklar som skulle visa personernas känslouttryck... Nä. Längtade faktiskt efter en Hollywoodversion av händelsen i stället, och det är inget jag brukar säga! Blev dock lite spännande bitvis, och några fina, starka scener var det också - men som sagt: överlag för utdraget och långsamt.