Hotell

Originaltitel: Hotell
Regissör:Lisa Langseth
Utgivningsår:2013

Om Hotell:

Erikas välordnade liv rasar samman. Hon vill bara bort och tillsammans med nyfunna vänner från sin terapigrupp bestämmer hon sig för att ta in på hotell. Här kan de ta semester från sig själva och vara precis den de vill vara.

Titel: Slam
Originaltitel: Broderskab
Regissör: Nicolo Donato
År: 2009
Brödraskapet

Alicia Vikander, David Dencik, Anna Bjelkerud, Mira Eklund, Henrik Norlén, Simon J Berger, Philip Martin (II), Johan Karlberg

Lisa Langseth

Drama

Hotel

Sverige, Danmark
Diskussioner om Hotell  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hotell (78 st)
Frankish (Anmäl)   26/12 2017
Bitvis fin på ett frigörande sätt. Lite som att titta på ett gäng skådespelare göra olika teaterövningar tillsammans. Ibland hittar de en nerv, men mest är det teater. Ifrågasättande av vårt samhälles konventioner är naturligtvis intressant, att synliggöra det som ofta inte synliggörs är intressant, men jag har en känsla att filmen vill mera än vad jag hittar i min upplevelse av den. Antagligen är jag inte den bästa publiken för den här filmen.
Albion (Anmäl)   24/12 2017
En på alla sätt skruvad film, men även om jag inte riktigt blir helt bekväm med berättelsen och inte köper den rakt av så blir det efterhand ändå ganska festligt att följa gängets eskapader och utveckling. Och jag tycker att skruvade och okonventionella berättelser många gånger ger mer till mig som tittare än en vanlig historia helt enkelt. Betyget blir en 3;a med viss mersmak
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
Roswall (Anmäl)   31/5 2017
Något för ojämn för ett högre betyg, dels för att den faller in i vissa mer klyschiga sätt att porträttera terapigrupper.
V70 (Anmäl)   26/12 2016
Sugigt värre.