Hotell Gyllene Knorren - filmen

Originaltitel: Hotell Gyllene Knorren - filmen
Regissör:Mikael Syrén
Utgivningsår:2011

Om Hotell Gyllene Knorren - filmen:

Familjen Rantanens hotell Gyllene Orren står helt tomt, så mamma Ritva börjar odla ekologiska grönsaker i ett försök att locka gäster. När sonen Ingos minigris Pyret bökar sönder grönsakslandet, blir både Ritva och pappa Roger arga och Ingo känner att varken han eller Pyret är uppskattade av familjen. Ingo får veta att konkurrenterna på grannhotellet ska anordna en agilitytävling, och anmäler Pyret. Prissumman skulle täcka pappa Rogers klantiga affärer och en vinst skulle göra både Ingo och Pyret till hjältar. Men det är många hinder, förutom de på tävlingsbanan, som står i Ingos och Pyrets väg. Men Ingo hoppas att den som är långsam men gör rätt, kan vinna mot den som är snabb men som gör fel.

Titel: Lilo & Stitch 2
Regissör: Clas Lindberg
År: 2002
Genre: Drama, Familjefilm
Pappa polis

Peter Engman, Linnea Firsching, Maria Sid, Stina Ekblad, Vanna Rosenberg, Josephine Bornebusch, Buster Isitt, Erik Johansson (II), Karin Bergquist, Carla Abrahamsen, Simon Norrthon, Axel Karlsson, Johan Petersson

Mikael Syrén, Paolo Vacirca, Måns Gahrton, Johan Unenge

Komedi, Familjefilm

The Golden Piglet Hotel, Världens finaste gris

Sverige
Diskussioner om Hotell Gyllene Knorren - filmen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hotell Gyllene Knorren - filmen (8 st)
recencent96 (Anmäl)   26/12 2014
Funkar inte i långfilmsformat!!
100tonvalspäck (Anmäl)   25/11 2011
Flickvännen ville gärna se den så vad gör man inte... den var ju iaf inte helt bortkastad tid, men inget jag skulle se om.
peu-depeu (Anmäl)   20/10 2011
Undvik att se den om du är äldre än 12 år.
Klintan911 (Anmäl)   20/7 2011
Sämre än julkalendern, men bättre än alla andra svenska barnfilmer som görs idag.
KyLLo (Anmäl)   29/6 2011
Har man sett julkalendern så känner man igen sig. De fasta karaktärerna/skådespelarna är kvar. Däremot saknar nog många de oeniga arkeologerna från julkalendern, som här ersatts med torrbollar till fågelskådare. Historien är klyschig så att det förslår och praktiskt taget alla karaktärer är osympatiska. Det är istället detaljerna som sticker ut mest i jämförelse med andra svenska familjekomedier. Här är det om möjligt ännu mer färgglatt än i julkalendern. Jag gillar pappa Rogers klädstil, men inte alltid hans färgkombinationer. Här tycker jag att hans klädfärger skär sig mer än någonsin. Samtidigt har man lyckats klämma in ännu fler färger i tonårsdotterns hårslingor. Humorn består delvis av larviga ordvitsar och drullhumor som kanske faller barnen bäst i smaken, men även en drift med yrkesfolk och udda spontanskämt som jag uppskattar. Ingen film att minnas, utan enbart ett tidsfördriv.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hotell Gyllene Knorren - filmen