Hotet inifrån

Originaltitel: The Sentinel
Regissör:Clark Johnson
Utgivningsår:2006

Om Hotet inifrån:

Det har inte funnits en förrädare inom Secret Service på över 140 år, men när en agent blir mördad riktas misstankarna mot den egna organisationen. Pete Garrison sätts på att utreda fallet men upptäcker snart att alla bevisen pekar tillbaka mot honom själv.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Lee Tamahori
År: 2001
Genre: Kriminalare, Thriller, Mysterium
I spindelns nät

Michael Douglas, Kim Basinger, Kiefer Sutherland, David Rasche, Blair Brown, Paul Calderon, Martin Donovan (II), Kristin Lehman, Ritchie Coster, Chuck Shamata, Eva Longoria, Raynor Scheine

George Nolfi

Drama, Kriminalare, Thriller

Recension Hotet inifrån

- RasmusOrsén sätter betyg 3 och skriver:
Pete Garrison (Michael Douglas) arbetar för Secret Service, presidentens personliga skyddsenhet. Hans dagliga jobb är att eliminera hot mot presidenten. Men när han blir ditsatt som ett hot själv får han hela Secret Service hack i häl lett av David Breckinridge (Kiefer Sutherland). Han kan nu inte lita på någon och måste ta till alla medel för att bevisa sin oskuld. Men det finns komplikationer....

Recension av Hotet inifrån - Läs hela!

Diskussioner om Hotet inifrån  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hotet inifrån (260 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   18:55 14/6
Det här var inget nytt direkt, men den fungerar ändå bra för vad den är. Lite mordkonspirationer och lite secret service är väl nog så trevligt, och det är i skildringen av den världen som filmen är som starkast. Story och karaktärer är trots allt inte intressantare än vad de behöver vara. Michael Douglas fungerar också bra i huvudrollen. Lite underligare då att casta David Rasche som amerikansk president, men det är alltid kul att se honom, så jag klagar inte. Underhållande och spännande, och jag uppskattar trots allt att det finns sådana här dussinthrillers utan skitnödiga ambitioner
siggelund (Anmäl)   14:08 7/2
Det här var faktiskt riktigt tråkigt. Den enda räddningen är att Kiefer Sutherland skriker agentsaker på Michael Douglas som inte lyckas hålla k**en i byxorna. Sköööööna 24-vibbar där. Resten kan man gott hoppa över.
ekneB (Anmäl)   22/12 2016
Mullvaden var rätt genomskinlig och lätt att gissa. Men Stabil trea, den är spännande för stunden men är som många påpekat inget man kommer lägga på minnet.
AlbinWesley (Anmäl)   20/11 2016
Nä det är ju inget jag kommer minnas ens i morgon direkt, men nog underhållande för stunden.
Krille80 (Anmäl)   30/11 2014
Jag måste hålla med Patrik här för detta imponerar inte särskilt mycket. Skådespelarna är säkra i sina roller vilket beror på att de spelat liknande roller flera gånger om. Detta är inget som man kommer att lägga på minnet särskilt länge men absolut underhållande för stunden. Eva Longoria glädjer ögonen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hotet inifrån
Se filmen