Hotet inifrån

Originaltitel: The Sentinel
Regissör:Clark Johnson
Utgivningsår:2006

Om Hotet inifrån:

Det har inte funnits en förrädare inom Secret Service på över 140 år, men när en agent blir mördad riktas misstankarna mot den egna organisationen. Pete Garrison sätts på att utreda fallet men upptäcker snart att alla bevisen pekar tillbaka mot honom själv.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Lee Tamahori
År: 2001
Genre: Kriminalare, Thriller, Mysterium
I spindelns nät

Michael Douglas, Kim Basinger, Kiefer Sutherland, David Rasche, Blair Brown, Paul Calderon, Martin Donovan (II), Kristin Lehman, Ritchie Coster, Chuck Shamata, Eva Longoria, Raynor Scheine

George Nolfi

Drama, Kriminalare, Thriller

Recension Hotet inifrån

- RasmusOrsén sätter betyg 3 och skriver:
Pete Garrison (Michael Douglas) arbetar för Secret Service, presidentens personliga skyddsenhet. Hans dagliga jobb är att eliminera hot mot presidenten. Men när han blir ditsatt som ett hot själv får han hela Secret Service hack i häl lett av David Breckinridge (Kiefer Sutherland). Han kan nu inte lita på någon och måste ta till alla medel för att bevisa sin oskuld. Men det finns komplikationer....

Recension av Hotet inifrån - Läs hela!

Diskussioner om Hotet inifrån  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hotet inifrån (263 st)
karlmats (Anmäl)   00:51 8/3
Det här var då en riktig dussinthriller som lyfter sig själv med hjälp av sina skådisar. Michael Douglas är kompetent, Kiefer Sutherland spelar Jack Bauer vilket är lite kul eftersom 24 fortfarande håller på vid det här laget, det var nog en enkel check att kamma hem men man kan ju inte få för mycket Jack Bauer så varför i helvete inte. Roligast är ju kanske ändå att få se David "Sledge Hammer" Rasche igen, men att se honom som president och bli skyddad från en pistolfight kändes extremt konstigt. Hade jag skrivit manuset hade han langat fram en Magnum och skjutit ner alla baddingar själv, helst med en bazooka egentligen. Ett ganska intetsägande manus men en film med så här låga ambitioner ska man ju inte såga i sig, den gjorde väl precis vad den hade tänkt att göra och då får den också en stark 2a.
gjoob (Anmäl)   20:56 21/2
Ganska spännande film utan att på något sätt sticka ut ur mängden. Man får vad man kan förvänta sig och inte så mycket mer.
Jamesa (Anmäl)   10/11 2017
Välspelat som vanligt av Douglas och underhållande för stunden. Dock lite för oengagerande och slentrian.
Sture Stenhög (Anmäl)   14/6 2017
Det här var inget nytt direkt, men den fungerar ändå bra för vad den är. Lite mordkonspirationer och lite secret service är väl nog så trevligt, och det är i skildringen av den världen som filmen är som starkast. Story och karaktärer är trots allt inte intressantare än vad de behöver vara. Michael Douglas fungerar också bra i huvudrollen. Lite underligare då att casta David Rasche som amerikansk president, men det är alltid kul att se honom, så jag klagar inte. Underhållande och spännande, och jag uppskattar trots allt att det finns sådana här dussinthrillers utan skitnödiga ambitioner
siggelund (Anmäl)   7/2 2017
Det här var faktiskt riktigt tråkigt. Den enda räddningen är att Kiefer Sutherland skriker agentsaker på Michael Douglas som inte lyckas hålla k**en i byxorna. Sköööööna 24-vibbar där. Resten kan man gott hoppa över.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hotet inifrån
Se filmen