Hotet

Originaltitel: The Andromeda Strain
Regissör:Robert Wise
Utgivningsår:1971

Om Hotet:

En satellit kraschlandar i New Mexico. När den ska hämtas visar det sig att den medfört ett dödligt virus från rymden. En grupp vetenskapsmän samlas i ett underjordiskt laboratorium för att försöka ta fram ett vaccin.

Titel: The Andromeda Strain
Regissör: Geoff Murphy
År: 1985
Genre: Drama, Science Fiction, Mysterium
Den tysta jorden
Titel: Den siste mannen på jorden
Originaltitel: The Last Man on Earth
Regissör: Ubaldo Ragona, Sidney Salkow
År: 1964
Genre: Drama, Skräck, Science Fiction
Den siste mannen på jorden
Titel: The Crazies
Regissör: Douglas Trumbull
År: 1972
Genre: Drama, Äventyr, Science Fiction
Den tysta flykten

David Wayne, Ramon Bieri, Paula Kelly, George Mitchell, Arthur Hill, James Olson, Kate Reid, Kermit Murdock

Nelson Gidding

Thriller, Science Fiction, Mysterium

Med i listor: Czechflashs filmer med 70-talskänsla, Epidemier, Sci Fi-litteraturbaserat
Diskussioner om Hotet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hotet (54 st)
Audrey Horne (Anmäl)   15/9 2018
Ganska spännande, välspelat och skön scenografi. Samtidigt är den rätt trist och intetsägande dock.
Gordyal (Anmäl)   16/2 2018
50-talsmossig sf bestående av hittepåvetenskapligt prat i en oändlighet. Då och då kommer det små smakfulla indikationer på att filmen kommer att lyfta, vilket den inte gör. (4/15)
wiberga (Anmäl)   2/11 2016
Bra gjord och intressant, det enda dåliga var att dom fruktansvärda djurförsöken, sånt är inte okej. Förutom det var filmen rätt engagerande, däremot tappar den en del under sista kvarten. Det blir ett för snabbt avslut tycker jag. Men definitivt en fyra i betyg!
Barneyk (Anmäl)   10/8 2016
Kanske en lite snäll fyra men jag är så jävla impad över hur modern och gedigen den känns överlag. Jag gillar hur fienden är relativt verklighetsrimlig och det bidrar till en realistisk spänning. Många små detaljer som säger så mycket också. Ju mer jag tänker på det desto mer välförtjänt är fyran.
Luca Canali (Anmäl)   29/5 2016
dystopisk, långsam och stämningsbyggande scifi-thriller från 70-talet med kultrykte. d.v.s precis så jag vill ha mina filmer men ändå blir jag inte riktigt lyrisk av det här.. bra hantverk och stilfullt är det men det blir lite för mycket av det vetenskapligt knastertorra för min smak, jag gillar första halvtimmen mest. betyg: bra (62/100)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hotet