Hounds of Love

Originaltitel: Hounds of Love
Regissör:Ben Young
Utgivningsår:2016

Om Hounds of Love:

Det är juletid 1987 när 17-åriga Vicki blir kidnappad på öppen gata, och plågas svårt bakom låsta dörrar och igenbommade fönster mitt i en villaförort till Perth.

Titel: Klanen
Regissör: Dominic Sena
År: 1993
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Kalifornia

Emma Booth, Ashleigh Cummings, Stephen Curry, Susie Porter, Damian de Montemas, Harrison Gilbertson, Fletcher Humphrys, Steve Turner, Holly Jones, Michael Muntz, Marko Jovanovic, Eileen Colocott, Lisa Bennet

Ben Young

Drama, Kriminalare, Thriller, Skräck, Mysterium

Australien
Diskussioner om Hounds of Love  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hounds of Love (6 st)
TheHorrorfan (Anmäl)   13:23 23/3
Rätt så bra. Berörde mig en aning. På ett obehagligt sätt och ett vackert sätt. 3,5.
Gordyal (Anmäl)   22:03 1/1
Imponerande på många vis, men långt ifrån alla. Bland annat lyckades de få den rätt så elak trots att den inte var särskilt grafisk. Dessutom hade den några riktigt spännande partier, ett effektivt soundtrack och förvånansvärt bra skådespel. Däremot haltade den onödigt mycket på några ställen. (9/15)
Sture Stenhög (Anmäl)   28/3 2018
Högst ordinärt. Utförandet är så blekt och identitetslöst att jag under filmens gång aldrig riktigt förstod vad den egentligen ville göra. Ämnet är för tungt för att den ska fungera som en underhållande spänningsthriller, samtidigt som man inte går tillräckligt långt för att det ska fungera som exploitation. Men det jag ändå anade ,och fick bekräftat i efterhand av att lyssna på regissören, var att den ville vara ett psykologiskt drama. Ttyvärr är dock karaktärerna alldeles för ytligt skildrade för att den ska fungera som det heller, föräldrarna i synnerhet känns direkt tagna från valfri såpopera, men även kidnapparparet grundar sig i en väldigt basic och insiktslös psykologi. Det finns inget som den här filmen gör som inte många andra filmer har gjort bättre
Stygga-Vargen (Anmäl)   8/12 2017
Filmen är tyvärr inte ens i närheten så grafisk som jag hade förväntat mig men det är ju en smaksak. Därmed inte sagt att den är dålig för det är den absolut inte. Det här är faktiskt en av de bättre filmerna som gjorts på senare och skådespelarna gör ett väldigt bra jobb.
Kimchi (Anmäl)   2/7 2017
Filmen är egentligen inte alls dum. Jag är dock allergisk mot filmer som så tydligt refererar till en verklig händelse men av dramaturgiska skäl byter inriktning. Filmen bygger på David och Catherine Birnie's brott.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hounds of Love