House of Psychotic Women

Originaltitel: Los ojos azules de la muñeca rota
Regissör:Carlos Aured
Utgivningsår:1974

Om House of Psychotic Women:

En ex-fånge, plågad av drömmar där han stryper kvinnor, får jobb som vaktmästare i en fastighet som ägs av tre mycket märkliga systrar. Snart därpå börjar en seriemördare mörda blonda kvinnor.

Paul Naschy, Luis Ciges, Diana Lorys, Pilar Bardem, Maria Perschy, Eduardo Calvo, Eva León, Inés Morales, Antonio Pica

Carlos Aured, Paul Naschy

Skräck

Blue Eyes of the Broken DollHouse of Doom

Spanien
Med i listor: Giallo
Diskussioner om House of Psychotic Women  (0 diskussioner)
Kommentarer om House of Psychotic Women (4 st)
ulke666 (Anmäl)   11/2 2012
Snark.
idd (Anmäl)   21/3 2009
naschy spelar redig karlakarl som hugger ved å flörtar med alla damer han kommer åt å bara det är ju hyffsad underhållning, men det går rätt segt ända tills mitten av filmen då det till slut börjar ske lite mord.. förutsägbar å platt giallo men e man svag för genren så.. 3-
Rubbermonster (Anmäl)   8/9 2008
En svag trea. Förutsägbar och tyvärr lite småtråkig.. men Naschy lägrar ju som vanligt alla kvinnor han kommer över
Daniel Mott (Anmäl)   14/8 2008
Bättre än vad man förväntar sig av en film med Paul Naschy, en stabil "spansk giallo".