House on the Hill

Originaltitel: House on the Hill
Regissör:Jeff Frentzen
Utgivningsår:2012

Om House on the Hill:

Baserad på den sanna historien om seriemördaren Leonard Lake som under 80-talet löpte amok, kidnappade, rånade och mördade på löpande band. Ibland hela familjer på en och samma gång, och Sonia är den enda som överlevt att av Leonards mordförsök och hjälper nu mordutredare att hitta en kvinna som nyligen försvunnit in i Leonards värld. Under utredningen får Sonia återuppliva de bestialiska minnena ifrån huset hon hölls fången i när hon tvingas bevittna videoinspelningar av morden.

Naidra Dawn Thomson, Shannon Leade, Stephen AF Day, Sam Leung, Kevin McCloskey, Laura Hofrichter, Brenna Catherine Briski, Crystal Nelson, Tya Adams, Olivia Parrish, Rachael Devlin, Elissa Dowling, Erin Young, Bud Watson, Jordan Bunniie

Jeff Frentzen, Nicole Marie Polec

Kriminalare, Skräck

Recension House on the Hill

- Stygga-Vargen sätter betyg 4 och skriver:
Under tidigt 00-tal såg jag min första skräckfilm och det var John Carpenters klassiker Alla helgons blodiga natt från 1978 och det var då som mitt filmintresse tog fart på allvar och skräck blev min favoritgenre och jag hade faktiskt ganska svårt fört andra genrer de följande åren. Men med tiden började jag intressera mig för andra typer av filmer även om skräck förblev favoriten. Nu under de senaste...

Recension av House on the Hill - Läs hela!

Diskussioner om House on the Hill  (0 diskussioner)
Kommentarer om House on the Hill (6 st)
Pingstpastorn (Anmäl)   7/9 2017
Jag är inte feminist men Leonard Lake måste ha varit en riktig spånskalle med tanke på hans kvinnosyn. Filmen är ganska bra men den hade kunnat bli avsevärt bättre.
Stygga-Vargen (Anmäl)   30/8 2017
Den här filmen var en aning under förväntan men bara en aning. Filmen är lite hoppig emellanåt och stundvis är den lite dåligt filmad men annars tycker jag faktiskt att det här är en ganska bra film. Något mästerverk är det ju inte men den är klart sevärd.
TheHorrorfan (Anmäl)   3/9 2014
Vilken dynga. Håller med om att omslaget är bättre än själva filmen.
solmannen (Anmäl)   26/8 2014
Riktigt usel. Omslaget var bättre än filmen.
Adeoo (Anmäl)   22/8 2014
Tyckte inte om den alls, den var bara tråkig. 2/10